Megszenvedik a drága éttermek a kínai kormány takarékossági kampányát
Kínában a drágább éttermek túlnyomó többsége bevételein érzi a kormány takarékossági kampányát, amely a központi pénzből finanszírozott rendezvények számának visszafogását tűzte ki célul – derül ki egy új kutatásból.
A kínai vendéglátóipari szövetség (CCA) hétvégén közzétett felmérése szerint a kínai hotelek és éttermek több mint 60 százalékát, elsősorban pedig a felsőkategóriás egységeket érintette negatívan a kínai kormány tavaly ősszel meghirdetett kampánya. A CCA példaként egy ötcsillagos pekingi éttermet említ, melynek a kampány hatására mintegy 10 millió jüan (350 millió forint) értékben mondták vissza előzetes foglalásait, egy másik, nyugati étterem bevallása szerint az elmúlt hónapokban 2012-höz képest csaknem 80 százalékkal esett vissza üzleti vacsoráinak száma.
Az országszerte száz éttermet és hotelt vizsgáló felmérés arra is rámutatott, hogy általánosságban a szolgáltatóegységek több mint 80 százalékában jellemző trend az ételpazarlás, mely elsősorban a közpénzből finanszírozott ebédek és vacsorák, hivatalos bankettek, rendezvények, valamint esküvők alkalmával jellemző. A jelenség nem érinti az alacsony árkategóriás éttermeket, ahol szinte nem megy étel veszendőbe, és ahol jelentős mértékű visszaesés sem jellemző a bevételekben – mutat rá a CCA kutatása.
A kampány valószínűleg az idei év egészében hatással lesz majd a vendéglátóegységekre, ezzel kapcsolatos félelmeiket a cégek kilátásaikban érzékeltették. A vizsgált éttermeknek csupán 8 százaléka reménykedik abban, hogy az iparág több mint 15 százalékkal nőhet majd idén. A válaszadók kétharmada szerint a növekedési ráta 10 százalék alá csökken majd, közülük 30 százalék szerint egyenesen zsugorodni fog, szemben a 2012-es 14 százalékos növekedéssel. Az idei év az éttermek számára a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodás időszaka lesz – véli a CCA, hozzátéve, a cégek 40 százaléka már most is új piaci stratégián dolgozik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >