Megnyílt a 10. Amazon Fresh, 100 majd 1000 is lehet belőle

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 02. 25. 11:00

Az online óriás már a tizedik Amazon Fresh boltját nyitotta meg az USA-ban 2021. február 25-én. 4200 négyzetméteren, helyi-, globális- és sajátmárkás termékválasztékot valamint kész ételeket kínálnak. Az akciós cikkek között banán, pizza szelet és grill csirke is szerepel.

Amazon Fresh intelligens bevásárlókocsik

 


Az Amazon Prime tagokhoz közel

Az Amazon Fresh boltkoncepció első nyitása óta öt hónap telt el és már a 10. üzlet nyitott meg, ami mérföldkőnek is tekinthető. Szakértők szerint az Amazon elkötelezte magát a fizikai jelenlét mellett is és így egyike lehet a kihívásokat hosszútávon is túlélő omnichannel napicikk kereskedőknek.

Az R5 Capital kutatása szerint az Amazon legalább 100 új bolt megnyitására készül a következő hónapokban és azt is hozzátették, hogy a vállalat felkészült több, mint 1000 Amazon Fresh üzlet üzemeltetésére az USA-ban. Az üzletek elhelyezkedésére nagy hatással van az Amazon Prime tagok sűrűsége és a rendelkezésre álló, megürült kereskedelmi egységek megszerzése. Jó példa erre a most megnyílt, kaliforniai Fullertonban, a Toys”R”Us helyén található tizedik üzlet. Ezek a lokációk általában forgalmas kereskedelmi központokban, jól megközelíthető helyen vannak, sokszor a közvetlen versenytársak közelében. Az új üzlettel szemben egy Costco, egy háztömbnyire pedig egy Sprouts Farmers Market helyezkedik el.

10. Amazon Fresh bolt

Megoszlanak a vélemények

Szakmai megfigyelők leszólták az Amazon Fresh üzleteket, mondván, hogy semmi különös nincs bennük, az egyetlen kiemelkedő a Dash Cart intelligens bevásárlókocsi, ami kis tételeknél a gyors kasszaáthaladást teszi lehetővé. Az R5 képviselői a boltlátogatást egy szóval foglalták össze: unalmas. Úgy gondolják, hogy a szinte végtelen tőkével rendelkező vállalat sokkal innovatívabb és inspiratívabb eladóteret hozhatott volna össze, újraálmodhatta volna a napicikk kereskedelmet.

Más publikációk kiemelik az innovatív technológiát, a termékkódokat beszkennelni képes bevásárlókocsikat. A Dash Cart ugyanis távozásról az Amazon hitelkártyákról le tudja vonni a vásárlás értékét, így nem kell a pénztárnál sorban állni. Az Amazon tagsággal nem rendelkezőknek hagyományos kasszáknál kell fizetni. Másik érdekesség az USA-ban népszerű Alexa hangvezérelt mesterséges intelligencia szerepe, amely a vásárlókat a keresett termékekhez irányítja a regálok között.

Amazon Dash Cart

Bill Bishop, a Brick Meets Click vállalat vezető építésze szerint a Fresh üzletek a hatékonyság és az omnichannel szellemében készültek. Az ötlet szerinte az, hogy hosszútávon megőrizze lépéselőnyét és mindenkit túléljen az Amazon, míg a fizikai bolthálózat alapú konkurensek egyre többet költenek az online tevékenységük kiépítésére.

Kapcsolódó cikkeink