Megkóstol egy csupor tequilát…
Több mint 20 éve mesélte egy mixer, hogy hajnalban bement a bárjába egy vastag pénztárcájú figura, és rendelt: „Blue Johnnyt light kólával!” – ezen aztán évekig jól szórakozott a szakma. Azóta viszont italreklámokban(!) láttunk olyanokat, hogy szénsavas üdítőt öntenek XO cognacba vagy calvadosba, vagy jégkockát tesznek a champagne-ba; az évszázados tradíciókat megfakította a „fogyasztói igények változása”. Ami persze normális, hiszen nem a (modern) ember van a termékért, hanem fordítva.
Nincs már klasszikus ital, amelynek ne lennének ízesített változatai, és most már az bebizonyosodni látszik, hogy az univerzális fűszer a méz – nincs más olyan hozzávaló, amelyet minden fontos italfajta 21. századi mutációjában felhasználnának. Magától értetődőnek tűnt a vodkában, a rumban és ginben is el tudtuk többé-kevésbé képzelni, aztán jöttek, akik a cognacba és a whiskybe is – scotchba és bourbonba egyaránt – beletették (ma már tudjuk, sikerrel); és most a tequila is megadta magát: egy kicsi, ám versenyeken annál nagyobb sikereket elérő márkának, a Cazcabelnek köszönhetjük az első fecskét. //
Kapcsolódó cikkeink
Felfedezésre váró ízek
Bár a tequila minden más italfajtát felülmúló amerikai népszerűségének szintje…
Tovább olvasom >Nőtt a kereslet a tequilára, a kínálat azonban egyre szűkösebb
Miközben Európa nyitottsága a kedvelt mexikói ital irányába a pandémia…
Tovább olvasom >Mit megtesznek egy jó tequiláért! – A nap videója
A kortárs mexikói művészetet, művészeket és vendégszeretetet ünnepli.a The Fruit…
Tovább olvasom >További cikkeink
MTÜ: hatvanmillió forintos segítség a Hotel Silvanus helyreállításához
Március elején égett le a térség egyik leglátogatottabb szállodájának, a…
Tovább olvasom >Szakácsolimpia
A négyévente megrendezésre kerülő IKA Culinary Olympics Stuttgartban zajlott le…
Tovább olvasom >Meglepő ízibridek – A nap képe
Szeretjük a csokoládét! Sokunk kedvenc chiliszósza pedig az évekkel ezelőtt…
Tovább olvasom >