Megkapta az első engedélyt az új jogszabály alapján készült pénztárgép
A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal zöld jelzést adott az első online kommunikációra alkalmas pénztárgépre, amely a rendeletnek megfelelően képes a kereskedők és a NAV közötti mobil-adatkommunikációra. A rendszert a hazai kereskedelmi informatika vezető szállítója, a magyar Laurel Cégcsoport engedélyeztette.
Forgalmazási engedélyt kapott a Laurel Számítástechnikai Kft. onlinekasszája a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivataltól (MKEH). Ezzel hosszú várakozás után megkezdődhet az online pénztárgépek gyártása és a kereskedők átállása az új rendszerre.
Az A001-es sorszám alatt forgalmazási engedélyt kapott „kiskassza” azoknak a kiskereskedőknek készült, akik nem feltétlenül igényelnek cikkelemes forgalmi adatokat, nincs szükségük, hogy összetett rendszerekhez, összetett alkalmazásokhoz csatlakozzanak. Ezek a pénztárgépek jelentik a jelenleg üzemelő pénztárgépek mindegy négyötödét.
Az Adóügyi Ellenőrző Egységet a SagemCom fejlesztette ki együttműködésben a Laurel Kft.-vel. Az online pénztárgép alapját képező kiskassza egy lengyel gyártó fejlesztése – mondta Bessenyei István, a Laurel Számítástechnikai Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
A gépek tömeges gyártását és értékesítését hamarosan megkezdik. A boltosoknak nem kell számítani nagy meglepetésre, hiszen az újdonság nem is a kassza kezelésében rejlik, hanem inkább a hozzáépített AEE működésében, amit nem is kell mélyebben megismerni az üzemeltetőknek.
A szakemberek elvégzik az elméleti és gyakorlati oktatást, hasonlóan a Nemzeti Dohányboltok kasszarendszereinek beüzemelésekor. A gépet a helyszínen telepítik, kipróbálják és üzembe helyezik, valamint 0-24 órás ügyfélszolgálat áll rendelkezésre, ha bármilyen probléma adódna.
Az engedély kiadásával az elsődleges technikai akadályok elhárultak a kasszák cseréje elől, de a kereskedőknek így is kevés idejük maradt. Az onlinekassza-rendeletben az egyszer már módosított határidő augusztus 31. Eddig az időpontig le kell cserélni a kasszákat olyan pénztárgépre, amely képes az adóhatóság szerverével kommunikálni. A nagy érdeklődés miatt csak az lehet biztos benne, hogy határidőre hozzájut a pénztárgépéhez, aki időben leadja a megrendelését és megbízható forgalmazót választ.
Bessenyei István hozzátette, a rendszer egyik legfontosabb eleme az Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) elkészítése volt, amelynek feladata az adatkommunikáció a NAV szerverével. A vezető hangsúlyozta, ilyen egység korábban nem létezett, ezért a rendeletben megadott feltételeket teljesíteni képes eszközt külön kellett kifejleszteni – közölte a vezető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >