Megjelent: Kereskedelmi TOPLISTA 2014

Dátum: 2015. 06. 09. 15:42

Átléptük június határát, így ismét kezünkbe foghatjuk a tavalyi év eredményeit mutató FMCG kereskedelmi toplistát.
A Trade magazin, mint a hazai FMCG-piac vezető b2b szaklapja, idén is összesítette a beérkező adatok alapján a rangsort, amelyből kiderül, kik tudták megőrizni tavalyi pozíciójukat.

A láncoknak, úgy tűnik, bérelt helyük van a listában, mert nincs változás. Bár a METRO, nagykereskedelmi csatornaként idén újra távolmaradt, a korábbi kiskereskedelmi láncok, mind a 11-en szerepelnek a toplistában. A bruttó forgalmak 50 és 715 milliárd forint között mozognak, és minden korábbi becslés beigazolódni látszik: a diszkontok nagyon magasra állították a fejlődésben a mércét.

Miközben egy év alatt a legkisebbekből csaknem 1000 bolt megszűnt – ha 15 évet nézünk, majd’ 8 ezer –, pedig tavaly már javult a fogyasztói bizalom és a vásárlói hajlandóság, kvázi már valóban tetten érhetően emelkedett a fogyasztás, sikereket könyvelhetnek el mind a food, mind a non-food termékkategóriák – még ha más-más eredménnyel, akkor is.

Láncszinten, röviden.

Az Aldi tavaly megnyitotta a 100. boltját. Az Auchan szépen javította eredményeit, amelyhez a nem kevés töltőállomás-nyitás szépen hozzájárult. A CBA elegánsan sorra választja le a Príma boltokat a lánc CBA-tagjairól. A COOP, törzsvásárlói rendszerének kiterjesztésével igyekszik lojálisabbá tenni a vásárlóit. A dm tartós árzuhanási programmal tűnt ki a többiek közül. A Lidl a magyar beszállítókra fókuszált az évben, sikerei elérése érdekében. A Penny új boltokat nyitott tavaly is. A Reál elindította a boltjaiban a kiszolgálás minőségének javítását. A Rossmann az expanzió mellett a választékbővítésben látja eredményei javulásának okát. A SPAR leginkább franchise-partnerekben kezdett gondolkodni, míg a Tesco előkészítette az idei nagy átszervezést, és annak lehetőségét, hogy magyar vezetőnek adja át az irányítást.

– Az év utolsó negyedévétől kezdődő markáns szabályozási változások sajnos már jelentősen megnehezítették a továbbgondolás, tervezés menetét a láncok számára is, és az idei év első öt hónapja is tele volt nem várt meglepetésekkel – mondta Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője. – De, ahogy mondani szokás, ne legyen kereskedő, aki nem tud optimistán állni a kihívások elé, és pozitív gondolatokkal nézni a jövőbe! Így hát kitartással, ambícióval és jövőbe vetett hittel folytatják a láncok is a munkát.

De hogy mi is történt részleteiben tavaly, és hogy alakul az idei év, arról a jövő hétfőtől elérhető Trade magazin 6. számában olvashatnak (akár digitálisan is, a www.trademagazin.hu oldalon), majd pedig, szeptember 29 – október 2. között, Tapolcán, a Business Days konferencián hallhatnak.
Az FMCG Kereskedelmi Toplista 2014 elérhető és letölthető a www.trademagazin.hu nyitó oldaláról is.

A képre kattintva nagyobb méretben is megjelenik.

Toplista 2014 840×594

Toplista 2014 – pdf-ben letölthető