Megjelent a Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM), valamint a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) együttműködése jóvoltából új védjegy garantálja a hazai sertéshúsok és sertéshúskészítmények kiváló minőségét. A védjegy talpköve egy komplex és folyamatos ellenőrzést biztosító terméktanúsítási rendszer.
Quality Hungarian Pork trademark introduced
A Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegyet a minisztérium a sertésstratégia részeként hozta létre, kidolgozását és bevezetését pedig a VHT végezte el.
„Alapvető meghatározás szerint Kiváló Minőségű Sertéshúsnak a Magyarországon felnevelt, GMO-mentes kukorica és egyéb szemes gabona alapú, az EU által engedélyezett takarmány-összetevőket tartalmazó takarmánnyal etetett, vágott állat húsa minősíthető. A nem növényi eredetű összetevők aránya a takarmányban nem lehet nagyobb 5%-nál” – ismertette Dr. Németh Antal, a VHT elnöke sajtótájékoztatón.
Ingyenes pályázat, szigorú audit
A szakértő elmondta, hogy a védjegy bevezetésének célja a hazai és külföldi fogyasztók figyelmének felkeltése az ellenőrzötten kiváló minőségű sertéshúsból készült termékek iránt, emellett a fogyasztói bizalom építését és az élelmiszer-előállítók védelmét is lényegesnek tartják.
A védjegyet ingyenes pályázat útján lehet elnyerni, a részvétel pedig szintén költségmentes. Németh szerint „diszkrimináció nélkül” bármely hazai sertéshizlaló, húsipari és kereskedelmi vállalkozás, valamint őstermelő pályázhat rá. A kérvényezéshez ugyanakkor több feltételnek is meg kell felelni – így egyebek között a vállalkozásnak uniós regisztrációs számmal, legalább 2 éves működéssel és érdekképviseleti tagsággal kell rendelkeznie.
A KMS Védjegy Tanúsítási Rendszer szigorú auditori vizsgálatokra épül, amelyek a teljes sertés-termékpályát figyelemmel kísérik. A tanúsítás vizsgálja a termékek minőségét és az előállítás élelmiszer-biztonsági, nyomon követhetőségi, állatjóléti, takarmányozási, higiéniai és termeléstechnológiai feltételeit egyaránt. Az eljárás során a bizonylatok ellenőrzése mellett helyszíni ellenőrzésre, laborvizsgálatokra, majd egy auditori jegyzőkönyv kiállítására is sor kerül.
A minisztérium segít a marketingben
Az elnök kitért arra is, hogy a tanúsítvány megszerzése után is folyamatosan fent kell tartani – sőt, fejleszteni szükséges – az előírásoknak megfelelő szintet. Ezt a KMS auditorai eseti és éves ellenőrzések során kérhetik számon a vállalkozásokon.
A védjegy pályázataira a VHT még az idei év során több száz jelentkezőt vár.
Dr. Feldmann Zsolt, a VM agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára elmondta: a védjegy létrehozása egy komplex ágazati beavatkozás részét képezi. A sertésstratégia célja a sertésállomány 2020-ig történő megduplázása mellett a minőségi hazai termékek támogatása és az itthon előállított sertéshústermékek arányának növelése is. A KMS védjegy működtetésére az idén 1,6 milliárd forinttal támogatott sertéságazati programból különítettek el forrásokat.
Kiemelte továbbá, hogy a minisztérium partner lesz abban, hogy a védjegyet promóciós és marketingeszközökkel támogassa, az elismertség és a fogyasztói bizalom kialakulása érdekében.
A többség keresi a védjegyet
Zárszóként Kunos Péter kutatási igazgató ismertette az Ipsos Piac- és Véleménykutató Intézet mintegy 600 fő bevonásával készült reprezentatív kutatását, amely szerint a fogyasztók 63 százaléka kifejezetten keresi a védjegyes termékeket. Az e termékkör iránti bizalom főleg a nők és a középkorúak körében magas, ők elsősorban a minőséget szavatoló védjegyek meglétét tartják fontosnak. A válaszadók a minősítő jelzéssel ellátott termékekért átlagosan akár 8 százalékkal többet is hajlandóak lennének fizetni, ha tudnák, hogy cserébe megbízható sertéshúst kapnak, és ha azzal a hazai piac szereplőit támogathatják.
Rámutatott arra is, hogy korcsoportonkénti és területi megosztást is figyelembe véve 80 százalék fölött van azoknak az aránya, akik vásárlásaik során előnyben részesítik a hazai termékeket.
Kiss Gergely
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >