Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt, ami idén a tudatos élelmiszer vásárlásra és táplálkozásra ösztönöz. A kezdeményezéshez több hazai bank is csatlakozott.
„Az idei Green Friday fókuszában a fenntartható élelmiszer vásárlás és a tudatos táplálkozás áll, mivel jól látható, hogy a fogyasztói döntéseink nagy része – különösen az élelmiszer-fogyasztás terén – jelentős hatással van a környezetre. Kutatások szerint a globális szén-dioxid kibocsátás meghatározó hányada mindennapi vásárlásainkból és életmódbeli választásainkból ered. Partnereinkkel közös célunk, hogy könnyen betartható tippekkel és megoldásokkal segítsünk azoknak, akik szeretnének fenntarthatóbban élni: például helyi, szezonális termékeket választani vagy csökkenteni az élelmiszer-pazarlást. A kampányban azt is szeretnénk szemléltetni, hogy a fenntarthatóság nem egy elvont cél, hanem olyan hétköznapi választások sorozata, amikkel kicsit mindenki hozzátehet egy élhetőbb jövőhöz.”
– mondta Szalkai Réka, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős marketing igazgatója.
A Green Friday oldalán a GreenSense szakmai partnerek által kidolgozott tudástárral és frissülő tartalmakkal várják az érdeklődőket. Az idei év tematikájának megfelelően az élelmiszerekkel, tudatos, fenntartható bevásárlással és étkezéssel kapcsolatos témák kerülnek előtérbe. A microsite a mindennapi tanácsok mellett segít abban is, hogy a közelgő ünnepekre készülve is fenntarthatóbb döntéseket hozzunk.
A kampányhoz idén is csatlakoztak olyan véleményvezérek, akik más-más szemszögből közelítik meg a fenntarthatóságot. Dr. Görbe Pál, Rimóczi Zsófia, Greens of Daisy és Turai Barna tartalomgyártók, a „Green Squad” tagjai közösségük számára mutatnak be követhető példákat, legyen szó bevásárlásról, receptekről, öltözködésről vagy egyéb fogyasztási szokásokról.
A kampánnyal a csatlakozó pénzintézetek bankfiókjaiban és a nagyobb budapesti piacokon felállított pop-up standokon is találkozhatunk. A helyszíneken olyan szórakoztató, interaktív élményeket kínálnak, mint például tudatossági kvíz és tippalma, amik nem csak hasznosítható tudást, de nyereményeket is tartogatnak.
A Green Friday kampány a Black Friday során gyakran előforduló túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet, elsődleges célja az átgondoltabb vásárlási szokások ösztönzése. A november 15-én induló kampány fő üzenete, hogy a fenntarthatósággal és a környezettel kapcsolatos tudatosság nem kell, hogy extra terhet jelentsen, hiszen egyszerű, a mindennapi életbe könnyen beépíthető szokásokkal is elérhető.
További információk a Green Friday webodalán érhetők el.
Kapcsolódó cikkeink
A jól használt mesterséges intelligencia időt és pénzt takarít meg számunkra
A karácsonyi időszak örömteli, ám pénzügyileg megterhelő is lehet. Az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >