Mastercard: Bangkok, London és Párizs a világ legnépszerűbb úti céljai, Budapest a feltörekvők között

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 09. 23. 10:45

Bangkok, London és Párizs lett a dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ranglistáján. Bár Budapest nem került be a Top 10-be, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett, megelőzve Bukarestet és Szófiát – ez derült ki a Mastercard MTI-hez pénteken eljuttatott felméréséből.

Budapest-nagy

A Mastercard idei évre vonatkozó kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek becsült létszáma és az utazók költései alapján.
A nemzetközi rangsorban idén a thai főváros, Bangkok végzett az élén 21,47 millió látogatóval, megelőzve ezzel a tavaly ötödik alkalommal első helyezett Londont, ahová 19,88 millió látogató érkezik idén.
A harmadik helyezett Párizs lett, 18,03 millió látogatóval, ezt követi Dubai (15,27 millió látogató), New York (12,75 millió látogató) és Szingapúr (12,11 millió látogató). A felmérés szerint Kuala Lumpur 12,02 millió látogatót, Isztambul 11,95 milliót, Tokió 11,70 millió Szöul pedig 10,20 millió vendéget fogad az idei évben.
Európán belül London után Párizs vezet, majd Isztambul, Barcelona (8,20 millió látogató) és Amszterdam (8 millió látogató) következik a legnépszerűbb városok listájában.
Budapest a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján a hatodik helyezett lett, Hamburg, Berlin, Isztambul, Koppenhága és Lisszabon után: a jelentés szerint 2016-ban várhatóan 3,36 millió olyan látogató érkezik a magyar fővárosba, aki legalább egy vendégéjszakát tölt itt. 2009-hez képest ez 7,20 százalékos növekedést jelent. A felmérés szerint az ide utazó külföldiek túlnyomó többsége, 91 százaléka a szabadidejét tölti itt, a legkedveltebb utazási időszak a július és az augusztus.
Az adatok alapján az ázsiai nagyvárosok rohamosan törnek előre a ranglistán. A legnagyobb növekedést a japán Oszaka érte el (24,15 százalék), utána Chengdu (20,14 százalék), Abu Dhabi (19,81 százalék), Colombo (19,57 százalék) és Tokió (18,48 százalék) következik a növekedési listán.
A kutatás idén először azt is vizsgálta, hogy az utazók mire költenek a legtöbbet külföldi tartózkodásuk során, valamint hogy üzleti vagy magáncélból választanak-e egy adott úti célt. Míg az európai nagyvárosokban – Amszterdamban, Barcelonában, Isztambulban, Milánóban, Párizsban, Prágában és Bécsben – inkább ételre és italra szánnak nagyobb összeget az utazók, a világ Top 20 városának látogatói többet költenek vásárlásra. A húsz kiemelt nagyvárosba több ember utazik pihenés céljából, mint üzleti megfontolásból, kivéve Sanghajt – közölte a Mastercard.
A Mastercard 'Global Destination Cities Index' jelentés annak megfelelően rangsorolja a városokat, hogy hány külföldi vendéget fogadnak legalább egy vendégéjszakára, és az utasok mekkora összeget költenek az adott városban. Az elemzés nyilvánosan hozzáférhető adatok alapján összesíti a külföldi látogatók létszámát mind a 132 vizsgált országban. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink