Márkaépítés a munkaerőpiacon

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 04. 12. 10:38

Hogyan támogathatja a munkavállalók megtalálását és megtartását a hatékony munkáltatói márkaépítés – erre a kérdésre igyekezett választ adni a Brandbook.hu és a Brand Content által szervezett Márkaépítés a munkaerőpiacon elnevezésű konferencia. A eseményen részt vevő 130 kommunikációs és HR-szakember, valamint cégvezető és civil szervezetek képviselői az előadások mellett workshopokon is ismerkedhettek a legjobb gyakorlatokkal a héten.

HR_105_opt

A munkaerőhiány, illetve a toborzás-megtartás kérdésköre napjainkra a magyar vállalatok elsőszámú kihívásává vált. A problémát fokozza, hogy komplex megoldást igényel, melyet átfogóan a munkáltatói márkaépítés fogalmával szoktak társítani a szakemberek. A témával egyre több HR- és gazdasági konferencia, cikk foglalkozik, tegnap viszont egyedi módon a márkakommunikációs oldaláról közelítette meg a területet az a közel 130 kommunikációs, HR-szakember, cégvezető és civil szervezeti munkatárs, akik a Brandbook.hu és a Brand Content által közösen szervezett Márkaépítés a munkaerőpiacon konferencián ismerkedtek a munkáltatói márka fogalmával.

Alap a cégönismeret

A Superbrands, MagyarBrands és a Product of the Year díjazási rendszerek támogatásával megvalósult eseményen toborzás, megtartás és a munkáltatói márka kialakítása és üzemeltetése tematikákban tartottak előadásokat, workshopokat és szekcióüléseket. A résztvevőknek lehetőségük nyílt arra, hogy összeállítsák egyedi problématérképüket, amire az interaktív foglalkozásokon keresték a megoldásokat.

A konferencia előadásainak visszatérő eleme volt, hogy a munkáltatói márkával való foglalkozásnak azzal kell kezdődnie, hogy a cégek megismerjék önmagukat. Ez szervezetfejlesztési, stratégiai kihívás, és nagyban függ a cégvezető, adott esetben a kkv.-tulajdonos nyitottságától, fejlődési képességétől. Ezt a paradigmaváltást a munkaerőhiány kényszeríti ki, mivel a vállalkozásoknak egyre inkább ki kell szolgálniuk a munkakeresők igényeit.

– A régi rendszerekhez szokott menedzserek számára a szemléletváltás jelenti a legnagyobb kihívást. Sokan csak a toborzási problémát érzékelik, pedig a belső fejlesztés hatására kialakított munkavállalói élménystratégia kidolgozása az alap, melynek üzemeltetése és folyamatos fejlesztése is komoly feladat. Csak ezután érdemes a toborzással foglalkozni. Ellenkező esetben olyan csapdahelyzetek alakulhatnak ki, amikor a látványos toborzókampány hatására érkező új munkatárs csalódik a cégben már a jelentkezési, betanulási szakaszban. A közösségi média világában az ilyen tapasztalatok nagyon gyorsan elterjedhetnek, romba döntve az épp kialakítandó, nem túl erős lábakon álló céges márkát és az eddigi erőfeszítéseket – mondta Káli György, a Brandbook magazin és a Brandbook.hu főszerkesztője.

Cégen belüli együttműködés kell

A konferencia előadói egyetértettek abban, hogy a munkavállalói márka kialakítása a vezetői szemléletváltás, a céges kulturális akadályok mellett kihívást jelent a szakemberek együttműködésében is, mivel ezt a területet a HR-es munkatárs mellett a kommunikációs, marketinges és PR-es szakemberek közös munkája tudja teljesen lefedni. Tehát külön munkacsoport, szervezeti együttműködés kialakítása szükséges hozzá, a megfelelő költségvetési keret mellett.

– Az a cég, amelynek nem mindegy, hogy ki lesz az új kollégája, nem úszhatja meg, hogy ne foglalkozzon a munkáltatói márkájával. Ehhez képest a magyar cégek nagy részének fogalma sincs arról, hogyan fogjon hozzá a kiépítéséhez – mondja el Balogh Péter, a DreamJo.bs új generációs állásportál alapítója.

A Márkaépítés a munkaerőpiacon konferencia résztvevőinek visszajelzései alapján látható, hogy hatalmas igény van a vállalkozások részéről a terület jobb megismerésére, a hazai jó gyakorlatok jobb feldolgozására. A szervezők ezért további szakmai workshopok, kurzusok megrendezését tervezik a munkáltatói márka kialakítása és a munkavállalói élmény fejlesztése témakörökben.

Kapcsolódó cikkeink