Már 44 milliárd forint felett jár az ásványvíz forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 01. 08:00

Folytatódik az ásványvíz fellendülése. Mennyiségben 10 százalékkal nőtt a bolti eladás 2007. március–2008. februárban az előző hasonló évhez képest, és közeledik az évi 900 millió literhez. Értékben a 44 milliárd forintot meghaladó forgalom 14 százalék növekedést jelent egyik évről a másikra. A legtöbb ásványvizet továbbra is másfél literes palackban vásárolják. A forgalom mintegy 80 százaléka jut erre a kiszerelésre. Ugyanakkor egyre nagyobb a 2 literes palack forgalma.
Figyelemre méltó a kereskedelmi márkák magas, 40-43 százalékos mennyiségi piaci részesedése tavaly március és idén február között.
A legkedveltebb szénsavas dús szegmens átlagos fogyasztói ára literenként 45 forintot ért el decemberben, ami 2 forinttal magasabb az egy évvel korábbi, 43 forintos átlagos fogyasztói árhoz képest. A szénsavmentesnél egy liter fogyasztói átlagára az elmúlt jó egy év során 56 és 58 forint között váltakozott.
Figyelemre méltó, hogy kiemelkedően koncentrálódik az ásványvíz értékesítése. A modern bolttípusokban (400 négyzetméteres és nagyobb eladótérrel) adták el tavaly az összes ásványvíz 76 százalékát, ami 2 százalékponttal több az előző évinél.
Habár az eladott mennyiség közel kétharmada szénsavas dús, érzékelhetően emelkedik a szénsavmentes ásványvíz iránti kereslet.
Említésre méltóan bővül az ízesített ásványvíz piaca. Mennyiségben majdnem megduplázódott a kiskereskedelem forgalma 2007. március–2008. februárban, az előző hasonló évhez képest. Ugyanakkor értékben több mint kétszer annyiért adtak el ízesített ásványvizet is, s így a boltok összes bevétele megközelítette a 2 milliárd forintot.
Az ízek közül kiemelkedik a citrom mennyiségben mért 38 százalékos piaci részesedése. Utána a lime következik 11 százalékos fontossággal, majd az eper-guava és a málna-cseresznye.

Kapcsolódó cikkeink