Már 210 millió online vásárló van Kínában

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 12. 10. 10:59

Mind többen vásárolnak az interneten Kínában, a kelet-ázsiai ország jövőre a világ legnagyobb e-kiskereskedelmi, az évtized közepére pedig a legnagyobb e-kereskedelmi piacává válhat.

Kínában idén június végén már 210 milliót tett ki az online vásárlók száma, ők tavaly egész évben már több mint 800 milliárd jüant (egy jüan 35 forint) költöttek tranzakcióik során – mondta el Li Csin-csi, a kereskedelmi minisztérium elektronikus kereskedelmi és információs osztályának vezetője egy sanghaji fórumon.

A kínai e-kereskedelem az elmúlt években átlagosan évente 30 százalékkal bővült, és a jövőben ennél szerényebb mértékű, ám továbbra is töretlen növekedés várható – tette hozzá Li. Június végével már több mint 538 millióan interneteztek az országban, ami a lakosság csaknem 40 százaléka, és több mint 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan már csaknem 400 millió lakos használ mobilinternetet, ami Kínában az e-kereskedelem igen fontos platformja.

A kínai kereskedelmi minisztérium szerint az e-kiskereskedelem terén Kína – Japánt megelőzve – már jövőre világelsővé válhat. Az online kiskereskedelem bővülése várhatóan a következő években is folytatódik, a teljes kiskereskedelmen belül a 2011-es 3,3 százalékról 2015-re 7,4 százalékra nőhet – jósolta korábban a Boston Consulting Group (BCG) nemzetközi tanácsadó cég. A BCG egy korábbi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant, ezzel a kelet-ázsiai ország az Egyesült Államokat lekörözve, az évtized közepére világelsővé válhat az internetes eladások piacán.

Az idei év az e-kereskedelem terén minden bizonnyal rekordot hoz majd, az eladások értéke akár az egymilliárd jüant is átlépheti. A tranzakciók értéke az év első félévben minden rekordot megdöntve és várakozást felülmúlva 512 milliárd jüanra nőtt, ami csaknem 47 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest – mutatnak rá a Kínai E-Kereskedelmi Kutatóintézet adatai. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink