Magyar ízek a világ legrangosabb élelmiszeripari kiállításán
Sikerrel képviselte a hazai kézműves termelőket Franciaországban a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt.
A MIKSZ a párizsi SIAL élelmiszeripari világkiállításon népszerűsítette egyebek mellett a szürkemarha- és mangalica-szalámit, a füstölt libamájat, valamint különféle növényi párlatokat. Az eredményekről Pap Krisztián, a MIKSZ Zrt. vezérigazgatója nyilatkozott a sajtónak.
Jóízűen falatoztak az érdeklődők a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. standjánál a SIAL élelmiszeripari világkiállításon Párizsban. A MIKSZ a hazai kézműves termelők által előállított gasztronómiai különlegességeket népszerűsítette az elmúlt egy hét folyamán a francia fővárosban.
– Olyan élelmiszereket vittünk magunkkal Párizsba, amelyekre fogékony lehet a nemzetközi piac – magyarázza Pap Krisztián, a MIKSZ Zrt. vezérigazgatója. – Egyebek mellett szürkemarha- és mangalica-szalámit, zöldség- és gyümölcslevet, növényi párlatokat, sárgarépa, medvehagyma, spárga, sütőtök pálinkát, füstölt libamájat kóstoltattunk a kiállítás résztvevőivel.
A MIKSZ azzal a nem titkolt nemzetközi üzleti céllal vágott neki az ötnapos kiállításnak, hogy a hazai kézműves magyar termékek exportját segítse. Az Agrár Marketing Centrum közreműködésével kimondottan kedvező feltételek mellett jutottak hozzá egy standhoz, amely előtt a kiállítás ideje alatt végig sokan megálltak egy kóstolóra. A Magyar termék iránti fogékonyság határozottan megmutatkozott a vásáron. Az új együttműködéseket kereső külföldi cégek leginkább a vízibivaly és a szürkemarha készítmények iránt érdeklődtek, ezek ugyanis nincsenek jelen a világpiacon.
– A magyar élelmiszer kiváló minősége és különlegessége egyszerre teszi piacképessé a termékeket – mondja Pap Krisztián. – A MIKSZ Éléskamra stratégiájának fókuszában ebből adódóan az áll, hogy Magyarország újra Európa éléskamrája legyen. Ez egy hosszú folyamat, amelynek egyik lépcsője volt a SIAL elmúlt öt napja.
A 85 millió forintos tőkével bejegyzett új társaság, a MIKSZ célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar termékek népszerűsítéséhez. A félmilliárdos árbevétellel kalkuláló cég egyik tulajdonosa a már három sikeres gasztrofesztivált maga mögött tudó Kézműves Magyar Ízek Kft., a másik pedig Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ Csoport tulajdonosa.
Az új vállalkozás a Kézműves Magyar Ízek Kft.-ből és a Kézműves Magyar Ízek Vásárokból nőtte ki magát. Ahhoz azonban, hogy a magyar termékekben rejlő potenciál kiteljesedhessen, nem csak tőkére, hanem egy cégépítésben és cégmenedzselésben évtizedes tapasztalattal rendelkező háttérre is szükség volt. A Kézműves Magyar Ízek csapata és Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ Csoport tulajdonosa 2012 májusában megalapították a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt-t. A MIKSZ hosszú távú célja egy, a magyar termékekre támaszkodó élelmiszerlánc kialakítása, ahol csak minőségi magyar élelmiszer kapható.
A SIAL a világ egyik legnagyobb és legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása, amelyet 1964 óta kétévente rendeznek, kizárólag a szakma képviselőinek. A világ 101 országából érkeznek kiállítók, és Franciaország mind a 22 régiója képviselteti magát az élelmiszeripar terén. A kiállítás a következő témaköröket érinti: italok, feldolgozott húsok, tartós élelmiszerek, fűszerek, ínyenc termékek, zöldség-gyümölcs, félkész termékek, összetevők, ökológiai termékek, tenger gyümölcsei, egészséggel kapcsolatos termékek és táplálék-kiegészítők, tejtermékek és tojásból készült termékek, fagyasztott élelmiszerek, pékáruk és cukrászati termékek, delikát termékek, húsok, borok, baromfi és vad. A kiállítás mellett szakmai rendezvények és konferenciák is várják az érdeklődőket.
A legutóbbi rendezvényen, 2010-ben 106 ország 5 838 kiállítója mutatkozott be, több mint 80 %-uk külföldi volt. A 136 381 látogató 62%-a érkezett külföldről. A SIAL elsősorban a világ exportpiacára jelent kijutást és csak másodsorban a francia piacról szól. Ezt mutatja, hogy a kiállítók 85%-ának céljai között szerepel exportjuk fellendítése a kiállításon. A SIAL Párizson a megjelenés mind szakmai, mind presztízs szempontból rendkívül fontos.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >