Magyar ízek a világ legrangosabb élelmiszeripari kiállításán

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 30. 11:25

Sikerrel képviselte a hazai kézműves termelőket Franciaországban a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt.

A MIKSZ a párizsi SIAL élelmiszeripari világkiállításon népszerűsítette egyebek mellett a szürkemarha- és mangalica-szalámit, a füstölt libamájat, valamint különféle növényi párlatokat. Az eredményekről Pap Krisztián, a MIKSZ Zrt. vezérigazgatója nyilatkozott a sajtónak.

Jóízűen falatoztak az érdeklődők a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. standjánál a SIAL élelmiszeripari világkiállításon Párizsban. A MIKSZ a hazai kézműves termelők által előállított gasztronómiai különlegességeket népszerűsítette az elmúlt egy hét folyamán a francia fővárosban.

– Olyan élelmiszereket vittünk magunkkal Párizsba, amelyekre fogékony lehet a nemzetközi piac – magyarázza Pap Krisztián, a MIKSZ Zrt. vezérigazgatója. – Egyebek mellett szürkemarha- és mangalica-szalámit, zöldség- és gyümölcslevet, növényi párlatokat, sárgarépa, medvehagyma, spárga, sütőtök pálinkát, füstölt libamájat kóstoltattunk a kiállítás résztvevőivel.

A MIKSZ azzal a nem titkolt nemzetközi üzleti céllal vágott neki az ötnapos kiállításnak, hogy a hazai kézműves magyar termékek exportját segítse. Az Agrár Marketing Centrum közreműködésével kimondottan kedvező feltételek mellett jutottak hozzá egy standhoz, amely előtt a kiállítás ideje alatt végig sokan megálltak egy kóstolóra. A Magyar termék iránti fogékonyság határozottan megmutatkozott a vásáron. Az új együttműködéseket kereső külföldi cégek leginkább a vízibivaly és a szürkemarha készítmények iránt érdeklődtek, ezek ugyanis nincsenek jelen a világpiacon.

– A magyar élelmiszer kiváló minősége és különlegessége egyszerre teszi piacképessé a termékeket – mondja Pap Krisztián. – A MIKSZ Éléskamra stratégiájának fókuszában ebből adódóan az áll, hogy Magyarország újra Európa éléskamrája legyen. Ez egy hosszú folyamat, amelynek egyik lépcsője volt a SIAL elmúlt öt napja.

A 85 millió forintos tőkével bejegyzett új társaság, a MIKSZ célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar termékek népszerűsítéséhez. A félmilliárdos árbevétellel kalkuláló cég egyik tulajdonosa a már három sikeres gasztrofesztivált maga mögött tudó Kézműves Magyar Ízek Kft., a másik pedig Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ Csoport tulajdonosa.

Az új vállalkozás a Kézműves Magyar Ízek Kft.-ből és a Kézműves Magyar Ízek Vásárokból nőtte ki magát. Ahhoz azonban, hogy a magyar termékekben rejlő potenciál kiteljesedhessen, nem csak tőkére, hanem egy cégépítésben és cégmenedzselésben évtizedes tapasztalattal rendelkező háttérre is szükség volt. A Kézműves Magyar Ízek csapata és Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ Csoport tulajdonosa 2012 májusában megalapították a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt-t. A MIKSZ hosszú távú célja egy, a magyar termékekre támaszkodó élelmiszerlánc kialakítása, ahol csak minőségi magyar élelmiszer kapható.

A SIAL a világ egyik legnagyobb és legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása, amelyet 1964 óta kétévente rendeznek, kizárólag a szakma képviselőinek. A világ 101 országából érkeznek kiállítók, és Franciaország mind a 22 régiója képviselteti magát az élelmiszeripar terén. A kiállítás a következő témaköröket érinti: italok, feldolgozott húsok, tartós élelmiszerek, fűszerek, ínyenc termékek, zöldség-gyümölcs, félkész termékek, összetevők, ökológiai termékek, tenger gyümölcsei, egészséggel kapcsolatos termékek és táplálék-kiegészítők, tejtermékek és tojásból készült termékek, fagyasztott élelmiszerek, pékáruk és cukrászati termékek, delikát termékek, húsok, borok, baromfi és vad. A kiállítás mellett szakmai rendezvények és konferenciák is várják az érdeklődőket.

A legutóbbi rendezvényen, 2010-ben 106 ország 5 838 kiállítója mutatkozott be, több mint 80 %-uk külföldi volt. A 136 381 látogató 62%-a érkezett külföldről. A SIAL elsősorban a világ exportpiacára jelent kijutást és csak másodsorban a francia piacról szól. Ezt mutatja, hogy a kiállítók 85%-ának céljai között szerepel exportjuk fellendítése a kiállításon. A SIAL Párizson a megjelenés mind szakmai, mind presztízs szempontból rendkívül fontos.

Kapcsolódó cikkeink