Magyar Hotel Monitor: remek májusi szállodai teljesítmények
A Magyar Hotel Monitor (MHM) adatai szerint májusban a szállodák foglaltsági adatai és az árak is emelkedésnek indultak, az ötcsillagos szállodák esetében pedig a kihasználtság és az átlagár egyaránt 10 százalékkal nőtt.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott elemzés szerint az elért szállodai átlagárak – az ötcsillagos szállodák kivételével – február-áprilisban még erősen csökkenő trendet mutattak, májusban azonban a foglaltság javulásával párhuzamosan az átlagárak is emelkedésnek indultak. Az év első négy hónapjának csökkenő tendenciája azért is volt kedvezőtlen hír, mert a trendadatok az elmúlt év vonatkozó adatait is alulmúlták.
Májusban nagy hullámzást mutatva régen látott kedvező adatokat ért el a kihasználtság (a négycsillagos budapesti szállodák esetében akár 80 százalékot), ami az elemzés szerint különösen a vidéki háromcsillagos szállodák számára jó hír, hiszen ezek a szálláshelyek jelentős csökkenést könyveltek el az év első négy hónapjában.
Amíg az elmúlt közel egy évben a szállodák alapvetően a foglaltsági adatokat tudták javítani és az átlagárakat már kevésbé, 2013 májusában mind az átlagárak, mind pedig a foglaltság területén számottevő emelkedést értek el (kivéve a vidéki háromcsillagos szállodákat).
Puczkó László, a Magyar Hotel Monitort összeállító Xellum Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: az első öt hónapban a kihasználtság Budapesten 10,2 százalékkal javult éves szinten, a budapesti négycsillagos hotelekben 57,3 százalékot ért el; a vidéki négycsillagosokban ugyanakkor 2 százalékos emelkedéssel alig haladja meg az 50 százalékot.
Az átlagárak ugyanebben az időszakban Budapesten a háromcsillagos szállodákban forintban közel 2 százalékkal mérséklődtek, míg a hasonló kategóriájú vidéki hotelekben nem változott.
Az ügyvezető kiemelte, májusban az ötcsillagos szállodákban 10 százalékkal nőtt mind az átlagár, mind a kihasználtság. Hozzátette: a szállodák a kihasználtságot továbbra is jóval nagyobb arányban tudják javítani, mint az árat, de most az utóbbiak is elindultak fölfelé.
A Magyar Hotel Monitor az egyetlen, napi szállodai adatok alapján működő hazai teljesítményelemző rendszer, amelyet a Xellum Kft. indított 2009-ben. Az MHM 149 szálloda adatait gyűjti és elemzi, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének szakmai támogatásával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >