A Tesco közép-európai borfesztiválján 9 díjnyertes magyar bor mutatkozik be

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 09. 06. 11:20

Szeptemberi borfesztiváljára 20 000 palackot exportált a Tesco a Magyar Bormustrán „Best buy” elismeréssel díjazott magyar borokból cseh, lengyel és szlovák áruházaiba. Ez hatalmas lehetőség a díjnyertes pincészeteknek, akik így a közép-európai vásárlókkal is megismertethetik boraikat. A vállalat célja, hogy a magyar bort régiós szinten is népszerűsítse, így a Tesco Európa létrehozása óta régiós exportegyenlege már közel 2 millió palackot számlál.

tesco2

Magyarország legnagyobb borkereskedőjeként a Tesco tavaly mintegy 22,5 millió palack bort értékesített hazánkban. Választékában közel 1094 féle bor és pezsgő található meg, amelyből 881 magyar. A vállalat 40 hazai pincészettel működik együtt, a legnagyobb magyar bortermelők pedig szinte egytől-egyig szállítói közé tartoznak.

A Tesco hosszú távú célkitűzései között szerepel, hogy a magyar borok ne csak itthon, hanem közép-európai szinten is közkedveltek legyenek. Ezt a törekvését erősíti az is, hogy a szeptemberi borfesztiválra közel 20 000 palack magyar bort exportált a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba, méghozzá a rangos hazai versenyen, a Magyar Bormustrán Tesco „Best Buy díjjal” elismert borokból. A 9 díjnyertes termék között három fehérbor (Frittmann Testvérek Kft. – Generosa, 2015; Gál Szőlőbirtok és Pincészet – Gál Cserszegi Fűszeres, 2015; Tátrai Tamás – Etyek-Budai Chardonnay, 2015), három vörösbor (Csillagvölgy Pincészet Kft. – Fruska, 2014; Lajvér Borház Borászati Kft. – Lajvér Szekszárdi Kékfrankos, 2013; Koch Csaba – Villányi Cabernet Sauvignon Classicus, 2012), valamint 3 rozébor (Ikon Borászat – Ikon Rosé 2015, 2015; Varsányi Pincészet – Egri Kékfrankos-Merlot Rosé, 2015; Eredet Pince – Kunsági Kékfrankos Rosé, 2015) is megtalálható.

A borfesztivál idején kiemelt figyelmet kapnak az áruházakban a „Best Buy” díjas termékek és a pincészet is, ahonnan származnak. Legyen szó nagyobb, hazánkban már elismert, vagy a Tesco áruházakba most először szállító, kisebb szőlészetről, a borvásár lehetőséget teremt, hogy a borászatok megismertessék boraikat a közép-európai vásárlókkal. „A gondos szőlőápolás és a szakszerű borkészítés elismerése a Tesco „Best Buy” díj. A hagyományos közép-európai piac számunkra nagyon fontos, és csak a legjobb borokkal szeretnénk ellátni.” – mondta Tátrai Tamás, a Tátrai Pincészet tulajdonosa. Gálné Dignisz Éva, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet ügyvezetője is kiemelkedő lehetőséget lát az elismerésben és a borfesztiválon való megjelenésben: „Sok rangos díjtól eltérően a Tesco Best Buy díja az elismerő minőségi visszaigazoláson túl több lehetőséget is rejt magában, többek között kiemelt értékesítési jelentőséggel bír, mind itthon, mind külföldön. Különösképp örülünk, hogy a Tesco közép-európai borválasztékában a mi borunk is képviselheti a magyar borok sokszínűségét.”

A „Best Buy” kategória nyertes borain keresztül – amelyek egy része a cseh, lengyel és szlovák piacon kizárólag a Tesco áruházakban kapható – a vásárlók nemcsak a pincészetekről tudhatnak meg többet, de megismerkedhetnek a magyar borvidékkel és annak karakteres fajtáival. „Ez az elismerés azért nagyszerű, mert közvetlenül a fogyasztóknak szól. Különösen fontos ez egy olyan, fogyasztói körben kevésbé ismert, de csodálatos bort adó magyar fajta esetében, mint a Generosa.”– nyilatkozta Frittmann János, a Frittmann Borászat tulajdonosa és ügyvezetője. Hasonlóan vélekedett Eiler Attila és Ritter Balázs, az Eredet Pince két megalkotója az elismerés kapcsán: „Az Eredet Pince célja, hogy olyan borokat készítsünk, amik a fajta karakterén túl hitelesen mutatják be a borvidék sokszínűségét, és egyéniségünket is. Hatalmas lehetőségnek gondoljuk, hogy a Tescóval közösen egy nagyon széles fogyasztói réteghez tudjuk eljuttatni a borunkat, illetve külföldön is bemutathatjuk a kis országunk legnagyobb borvidékéről származó Kékfrankos Rosét!”

A Tesco eddig 54 különféle magyar bort, mintegy 2 millió palackot exportált a közép-európai régióba. A cseh áruházakba 830 ezer, a szlovák hipermarketekbe 870 ezer, míg a lengyel boltokba 176 ezer darab került. A Tesco az export kínálat kialakításánál a piaci viszonyokat, és az adott ország vásárlóinak igényeit veszi figyelembe. Lengyelországban a vörösbor a legnépszerűbb, míg a cseh és szlovák vásárlók a fehérbort részesítik előnyben.

Kapcsolódó cikkeink