Magyar borok diadalútja az USÁ-ban
Az amerikaiak számára szinte kimondhatatlan nevű, de kiváló magyar borokról írt a vezetői amerikai üzleti napilap, a The Wall Street Journal.
New Yorktól Los Angelesig az amerikai borágazat számos vezetője az utóbbi években szinte belehabarodott az olyan "nyelvtörő" borokba, mint a Furmint, a Kékfrankos, a Juhfark és a Pošip. "Magyarország, Szlovénia és Horvátország ma már nem politikai elmaradottságáról, hanem kiemelkedő bortermelő kultúrájáról ismert" – fogalmazott a szerző az újság hét végi Étel-ital szekciójában.
A cikk a térség fantasztikus borai között említi a 2008-as Apátsági Pannonhalmi Tricollist, amelyet három szőlőfajta házasításával állítanak elő. A száraz fehér bort New Yorkban, az újonnan nyílt közép-manhattani Ardesia bárban is ajánlják a vendégeknek. A cikkhez csatolt egyik képen a Los Angeles-i Lou bárban Magyarország vezető vörös fajtáját, a Kékfrankost szolgálják fel. A New York állambeli Southfoldban a North Fork fogadó borigazgatója több, ismeretlen magyar bort kínál, közöttük az Irsai Olivért. A híres New York-i Hearth étterem társtulajdonosa, aki az "ismeretlen" fajták szószólója, egyebek mellett a Juhfarkot népszerűsíti.
A magyar, horvát és szlovén borokra specializálódott, hét éve működő Los Angeles-i Blue Danube vállalat alapítója, Frank Dieter elmondta: a vásárlók néhány éve még a "keleti blokk ócskaságainak" tartották a borait. Dieter azonban az utóbbi években sok partnerét meggyőzte, hogy kiváló borokról van szó. A lap szerint kisebbfajta forradalom ment végbe, a szakértők felfedezték a térség borait, ahol a több száz éves borászatokat "végül modernizálták", a magyar borászatokba áramló francia, spanyol és portugál tőke révén.
A The Wall Street Journal leírja, hogy a térség borai közül némelyik egykor a világ leghíresebb borai közé tartozott. Ilyenek voltak a Tokaji régió édes nedűi, amelyeket a "legnagyszerűbb" Sauternes fajtával tartottak egyenrangúnak – idéz az Origo a new yorki gazdasági napilapból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >