Neki elhiszem

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 08. 16. 07:17

A Trade Marketing Klub hagyományos nyár eleji ülésén a Budai Vár Fortuna Étteremben összegyűlt érdeklődők a hazai videoblogger-generáció legsikeresebb képviselőivel ismerkedhettek meg, és betekintést nyertek az online marketing kulisszatitkaiba. Átfogó képet kaptunk a márkák és a vloggerek kapcsolatáról, és arról, hogy mindez hogyan használható fel az instore világban.

A 2017. június 1-én megrendezésre került szakmai eseményen az összegyűlteket Hermann Zsuzsanna és Csiby Ágnes a Trade Marketing Klub alapítói köszöntötték. A bevezetőt követően Südi Anna, online marketing szakértő előadásában a Neticle (www.neticle.hu) online médiamonitoring megoldás segítségével végzett kutatás alapján vontuk le a következtetéseket az aktuális webes trendekről és az online térben történő márkaépítés sajátosságairól. Prezentációja során kiemelte a személyes érintettség fontosságát, a megosztó humor jelenlétét, a nyereményjátékok és az influencer együttműködések jelentőségét a webes kommunikációban.


Südi Anna
online marketing szakértő

A szakember hangsúlyozta, hogy a 21. században ahhoz, hogy egy brand igazán híres legyen, muszáj jelen lennie a neten, és érdemes folyamatosan elemezni azokat az eszközöket, melyek segítségével valós eredményeket lehet elérni. Ehhez új elemzési módszertanok állnak rendelkezésre.

A beauty-­szektorban jelen lévő márkák gyakran élnek influencer együttműködés eszközével, hiszen a hiteles, őszinte véleményeknek kiemelkedő jelentősége van a márkaépítés során. Elmondható, hogy a főszerep továbbra is a kreativitásé. Ennek egyik kiemelkedő példája a Rexona, amely a „Hogyan legyek jó nő” bloggal együtt sikeresen népszerűsítette termékeit.

Manapság a gasztrovilág is top témaként szerepel, melynek középpontjában a receptek és a terméktesztek állnak. Erről a területről kerültek bemutatásra a Dr. Oetker, a Mizo, az Aperol és a Fitt Pöttyös példái, melyek erős visszhangot kaptak a világhálón. A Coke esetében a DIY oldalakon megjelent tartalmak nagyon sikeresek voltak. Az, hogy mit lehet készíteni egy kólásdobozból, nagyon releváns márkamegjelenítést tesz lehetővé, de a túl direkt márkajelenlét (Wellhello – Pamkutya együttműködés) pont az ellenkező hatást éri el.

A bújtatott reklám nem jelent célt

A Special Effects Media a médiacégek új generációját képviselte a délután folyamán. Az ügynökség YouTube-­csatornákat és tartalmakat kapcsolja össze a nézőközönséggel és a hirdetőkkel. A klubülésen Csuzi Márton, a cég kreatív igazgatója az FMCG-vállalatok és a youtuberek a kapcsolatáról és összekötéséről beszélt.


Csuzi Márton
kreatív igazgató
Special Effects Media

– Egy brandmegjelenés akkor működik sikeresen, ha a videós és a márka között valós együttműködés van. Ha ezt az influencer személy szerint is élvezi, akkor számtalan esetben nem fizetetten is megjeleníti az adott terméket a videótartalmaiban ­– hangsúlyozta.

Dancsó Péter a Videománia alkotója, akinek jelenleg több mint 600 000 követője van. A népszerű vlogger 10 éve foglalkozik YouTube videógyártással, és emellett reklámfilmeket készít kisebb cégek számára.


Dancsó Péter
vlogger


Csecse Attila
vlogger

Elmondható, hogy a youtuberek esetében a szponzorált tartalmak megosztóak, hiszen a fogyasztók azonnal kiszúrják a reklámokat. A tartalomfogyasztók hitelességet és eredetiséget várnak el és azt, hogy a vlogger maradjon a főszereplő a videókban. Közülük Csecse Attila az egyik legnépszerűbb manapság a fiatalok körében.

A webes trendekről összességében elmondható, hogy manapság a vloggerek és bloggerek az online világ legmeghatározóbb szereplői. A kommunikációban mindig szükség van egy ún. extracsavarra, de hitelesség nélkül semmire nem megyünk. A tartalomnak önmagáért kell szólnia, és ha ezek az alapvető összetevők megvannak, akkor részesei lehetünk egy sikeres márkaépítésnek.

A hagyományos Trade Marketing Klub-tortázás idén sem maradhatott el – (balról jobbra) 
a Klubalapítók: Hermann Zsuzsanna, Csiby Ágnes és Havasiné Kátai Ildikó

Az előadást és az azt követő beszélgetést hagyományosan grillparti és tortázás követte, melynek fő támogatói az Almdudler, a PICK Szeged, az Univer Products és a Zewa voltak. //

Kapcsolódó cikkeink