Magazin: Tenger gyümölcsei étvágygerjesztő csomagolásban
Ahogy a tudatos, egészségükre ügyelő vásárlók száma nő, úgy ugrik meg világszerte a tenger gyümölcsei iránti kereslet. A vevők pedig, mint minden termékcsoportnál, a halak esetében is friss, látványos, könnyen kezelhető termékre vágynak, ami komoly kihívás elé állítja a csomagolócégeket.
Az elmúlt öt évben folyamatosan fejlődött a hal és tengergyümölcseinek piaca világszerte. Több kutatás is azt támasztja alá, hogy 2020-ig ez a tendencia biztosan folytatódik, évente akár 4%-kal is bővülhet a kereslet. A legnagyobb bevételnövekedést a friss, illetve a fagyasztott termékek területén érték el a cégek az elmúlt években. A vásárlók elsősorban feldolgozott termékeket keresnek, ennek legfőbb oka, hogy nem csak egészséges, de gyorsan, könnyen elkészíthető megoldásokat várnak a gyártóktól.
Átlátható termékek
A halak esetében két komoly kihívással néznek szembe a feldolgozó cégek. Miként lehet hosszan megőrizni a termék a frissességét, hogyan kerülhetik el a hús deformálódását, állagának romlását? Illetve miként tudják termékeiket a vásárlóknak látványosan bemutatni a boltok hűtőpultjaiban? A Sealed Air több nagy európai céggel együttműködve fejlesztett ki és kínál ezekre a kérdésekre hatékony megoldásokat. Az egyik legkedveltebb technológiájuk a Cryovac® Darfresh® vákuumcsomagolás, mely két vékony filmréteg közé zárja a haltermékeket. A csomagolás kvázi második bőrként feszül a termékre, tökéletesen kiemelve a halhúst. A prémium terméknél a szemet gyönyörködtető megjelenés legalább annyira fontos, mint a minőség. Pierre Poncelin, a Sealed Air Cryovac® sales managere elmondta:
– A Cryovac® Darfresh® csomagolással azt üzenhetjük a vásárlóknak, magas minőségű, ultra friss terméket vihet haza. A ráncmentes, kristálytiszta fólia segíti partnereinket abban, hogy hatékonyabban elégítsék ki a növekvő fogyasztói igényeket, ezzel erősítsék a márkájuk hírnevét.
A Sealed Air ezzel a technológiával segítette a Mericq-ket, Franciaország második legnagyobb hal és a tengergyümölcseit feldolgozó cégét, hogy megújuló régi és új termékeivel elérje üzleti céljait. Ám a fejlődés nemcsak az eladott termékek számában, hanem a vásárlók elégedettségében is megmutatkozott. A piaci növekedés mellett a cég, miután áttért a Cryovac® Darfresh®-re, jelentősen tudta növelni működési hatékonyságát, elvégre kevesebb csomagolóanyaggal több terméket tudott szállítani a boltok polcaira, illetve a tárolási idő is látványosan megnőtt.
A márka ereje
A Sealed Air a Scanfiskkel, a spanyol piacon meghatározó halfeldolgozó céggel is szorosan együttműködött, amikor Mr. Fisk termékcsaládjuk „új köntöst” kapott. A Cryovac® csomagolással a Scanfisk tavaly egy új márkát tudott bemutatni. Termékeik egyrészt sokkal jobban mutatnak a boltokban, másrészt a vevők visszajelzései alapján jóval könnyebb a termékek kezelése, konyhai előkészítése.
A Sealed Air már az új termékcsalád tervezési szakaszában belépett és szakértelmével segítette Scanfisk mérnökeinek munkáját. Nemcsak a megfelelő technológiai előkészületekben, a tökéletes anyagválasztásban tudtak a Sealed Air szakértői tanáccsal szolgálni. Az európai halpiac elemzésével, az aktuális fogyasztói trendek ismertetésével is támogatták partnercégük munkáját. Az élelmiszer magas minőségének megőrzése elsődleges szempont. A Cryovac TraySkin rendszer biztonságos és higiénikus megoldás, emellett megakadályozza a folyadékok migrálását, ami alapfeltétel a termék frissességének megőrzése érdekében. A Scanfisk termékei azonban a boltok olykor zsúfolt polcairól is kitűntek látványos csomagolásukkal – a termékek ismertsége is jelentősen nőtt. Ennek hatására a cég úgy döntött, hogy más európai országba is megkezdi termékei exportját. A TraySkin technológia ebben is segít, elvégre a hatékony csomagolásnak köszönhetően több terméket tudnak kisebb helyen szállítani. A kevesebb konténer és teherautó pedig azt jelenti, hogy a modern csomagolásnak hála nemcsak teljesítményét növelte a cég, de jelentősen csökkentette biológiai lábnyomát is. Ez is csak alátámasztja az elmúlt évek számos tanulmányát, miszerint az élelmiszeriparban a megfelelő csomagolás nemhogy környezetszennyező tényező, de segít megteremteni a fenntartható fejlődés feltételeit. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >