Magazin: Világszínvonal a Kiskunságon
Magyarország a világ egyik vezető napraforgó-termelő országa, erre az erőre pedig érdemes építeni. A finomított napraforgó-étolajat előállító NT Kft. kiskunfélegyházi üzemében november elején adták át az új palackozó gépsort. Az 1,2 milliárd forintos beruházással a cég termelékenysége jelentősen nőtt, ezzel párhuzamosan sikeresen csökkentették a környezetre gyakorolt hatásukat.
Az ünnepélyes átadón Milan Kuncíř, az NT Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Európa egyik legmodernebb gépsorának beüzemelése a legfontosabb, de nem az utolsó állomása a cég töretlen fejlődésének:
– Két év leforgása alatt sikerült 40%-kal megnövelni a termelékenységünket, ezzel az NT Kft. Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszeripari cégévé vált. A célunk, hogy a közép-európai régióban is meghatározó szerepet töltsünk be. Ám nemcsak a környező országokban vagyunk jelen – az elmúlt időszakban sikerrel mutatkoztunk be új piacokon is, például Olaszországban és Kínában. A hazai piacon pedig sikeresen vezettük be a Kunsági Éden Szuper finomított étolajat, mely immár a legdinamikusabban fejlődő termékünk.
Milan Kuncíř kiemelte, hogy a tulajdonos Agrofert a.s. támogatása nélkül ezeket az eredményeket nem érhették volna el. Az átadón beszédet tartott Petr Cingr is, az Agrofert a.s. igazgatótanácsának alelnöke, aki elmondta, hogy Magyarország a cégcsoport számára az egyik legfontosabb terület, és a jövőben további beruházásokat terveznek. Juraj Chmiel, a Cseh Köztársaság magyarországi nagykövete elmondta, hogy Magyarország és Csehország között nemcsak a politikai, de a gazdasági együttműködés is nagyon fontos:
– A közép-európai régió önmagában is hatalmas piac, a minőség növelésével úgy látom, hogy a térség élelmiszeripara a nemzetközi porondon is megállja a helyét. Ennek egyik alapfeltétele, hogy a térség vásárlóinak szemléletén változtassunk. Közép-Európában egyelőre még az ár a meghatározó a vásárlók számára, de kellő edukációval, hosszú távon ezen sikeresen változtathatunk, és az igények a minőségi termékek irányába tolódhatnak.
Minden méretben
Milan Kuncíř az átadó utáni interjújában elmondta, hogy a cég jelenleg a magyar, illetve a környező országok piacára fókuszál. A termékeiket a helyi ízlésnek, vásárlói szokásoknak megfelelően fejlesztik. Nemcsak a kiskereskedelmi láncok igényeit, de a HORECA-szektor és az ipari felhasználók elvárásait is ki tudják elégíteni:
– A cég zászlóshajója a Kunsági Éden és a Kunsági Éden Szuper, illetve ezeknek a környező országokra fejlesztett változatai. Rendszeres szállítója vagyunk a Magyarországon jelenlévő élelmiszer-kiskereskedelmi láncoknak, ugyanez igaz a szomszédos országokra is. Egyéb palackozott, illetve az általunk, áruházláncok számára gyártott private label termékek teljes hagyományos szortimentben, azaz 1, 2, 5 és 10 literes kivitelben állnak rendelkezésre.
Az ügyvezető elmondta, hogy a magyar napraforgómag kiváló minőségű, a termelőkkel nagyon jó partneri viszonyt ápolnak. Reméli, hogy a cég megnövekedett igényeit közös munkával a jövőben is képesek lesznek kiszolgálni a magyar gazdák.
Környezeti hatásfok
A cég a modern palackozó gépsor hatékonyságának köszönhetően csökkentette biológiai lábnyomát. Az eddig megszokott biztonságos, elegáns csomagolást jóval kevesebb műanyagból tudják előállítani. A fenntartható fejlődés a cég egyik legfontosabb irányelve. Milan Kuncíř elmondta:
– A másodlagos termékeket is felhasználjuk. A napraforgóhéj elégetéséből nyerjük a működéshez szükséges energia több mint 90%-át, a maradék napraforgóhéjat értékesítjük, részt vállalva ezzel a „zöldebb” energia előállításából. Napraforgódaráinkat számos elismert takarmánykeverő üzem és állattenyésztő használja. A legjobb minőségű, 40%-os fehérjetartalmú takarmányunk granulátum formában kapható – így sokkal hatékonyabban, gazdaságosabban, környezetkímélőbben szállítható. A beruházásaink, a fejlesztéseink mind azt mutatják, hogy hosszú távú terveink vannak Magyarországon, nagyon biztató a jövő az alkalmazottaink, a vásárlóink, a beszállítóink, és így a cég számára is. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >