Magazin: Üvegbe zárt gyümölcsízek

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 06. 23. 07:40

Nálunk nagy divat a gyümölcseltevés, hogy ízeiket szezonon kívül, akár télen is élvezhessék a családok dzsemek, befőttek, szörpök formájában. A befőzőszerek kínálata évről évre szélesedik, az innovációk fő iránya a kényelem, az egészségtudatosság, valamint az egyre intenzívebb ízhatás elérése. A gyártók változatos marketingmunkával igyekeznek kiaknázni a szezont.

A hobbikertekből, telkekről, udvarokról származó „saját” gyümölcsök (és persze a hozzájuk vásároltak) biztos piacot jelentenek a befőzőszereknek.

– Az időjárás, a termésmennyiség természetesen minden évben különbözik, és nagyban befolyásolja a befőzőszerek eladásait. Megfelelő termés esetén kedvezőbben alakulnak a gyümölcsök piaci árai, amely jó hatással van azon fogyasztók befőzési kedvére is, akiknek nincs saját gyümölcsösük – mondja Varga Eszter, a Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. trademarketing- és kategóriamenedzsere:

– A termékkör szezonalitásával kapcsolatban elmondható, hogy május–júniusban a gyümölcsök eltevésével indul a szezon és augusztus–szeptemberben a nehézhordós savanyúságok elkészítésével ér véget – foglalja össze Galácz Márta, a Kotányi Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. – A klasszikus befőzési-tartósítási termékek közül a zselatin, a citromsav és a szódabikarbóna iránti kereslet a legnagyobb. A befőzéshez használt mono fűszerek közül a babérlevél, a koriander, az egész fekete bors és az egész kömény termékeket használják a legtöbbet.

– Ezen a piacon is egyre jobban utat törnek az egészségtudatosságra törekvő fogyasztók számára készülő termékek, mint a Dr. Oetker Befőzőcukor Fruktózzal és Édesítőszerekkel és a Dr. Oetker Befőzőcukor Sztíviával – jelzi Varga Eszter. – Kiemelten jelentős a lakóhelyközeli üzletek szerepe, a termékek iránti kereslet hirtelen, egyik napról a másikra jelentkezik: a termés egyik pillanatról a másikra beérik, a befőzőszerre azonnal szükség van. Ez a kategória fő meghatározója.

Gyorsan finomat

A Dr. Oetker termékei által lefedett szegmensek közül a dzsemfixkategória a legerősebb, ezt követik a befőzőcukrok, befőtt-tartósítók és egyéb tartósítószerek. A cég korszerű befőzőszer-kínálata kielégíti azt a fogyasztói igényt, hogy a befőzés folyamata gyors, kényelmes, magasabb gyümölcstartalmú, valamint takarékos és változatos legyen.

A cég 2016-ban a Dr. Oetker Fűszeres Dzsemfixet és Dr. Oetker Expressz Zselésítő Eperöntet készítéséhez termékét kínálja újdonságként a fogyasztóknak. Előbbivel azoknak kínál segítséget, akik gyorsan magas gyümölcstartalmú és különlegesen aromás lekvárt szeretnének készíteni. A Dr. Oetker Expressz Zselésítő Eperöntet készítéséhez termékkel pedig könnyen, gyorsan, 250 g friss (vagy akár fagyasztott) eperből, főzés nélkül készíthető friss eperöntet.

A Dr. Oetker 2016-ban is változatos kommunikációval készül a nyári befőzőszezonra.

– Befőzési tévékampányunk és tematikus sajtómegjelenéseink mellett látványos display-kihelyezésekkel, megújult és változatos POS-eszközökkel, szórólapokkal, befőzési naptárral segítjük a termékek elérhetőségét és az otthoni befőzés örömét – foglalja össze az aktivitásokat a trademarketing- és kategóriamenedzser. – Mivel akár egy-két nap alatt is kiugróan megnőhet a kereslet, ezért tanácsoljuk partnereinknek a termékek folyamatos elérhetősége érdekében a másodlagos (akár harmadlagos) kihelyezéseket, valamint a folyamatos termék- és receptötlet-kínálat biztosítását az eladóterekben.

A földtől a címkéig

– A zselésítőszerek szegmensében a cukortakarékos variánsoknál figyelhető meg a legnagyobb fejlődés – állapítja meg Kamocsai Renáta, az Ed.Haas Hungaria Kft. marketingvezetője. – A Haas Quttin termékek fejlesztéseinél is figyelembe vettük ezt a trendet, igényt, így 2016-ban a Haas Cukor Stop befőző zselésítőszerünkkel jelenünk meg a piacon. A Haas Quittin Cukor Stop segítségével hozzáadott cukor nélkül is befőzhető a gyümölcs, a lekvár így is tartós lesz és besűrűsödik. Másik idei újdonságunk a Haas Quittin Bodzaszörp tartósító.

A cégnél folyó innovációs munka sokrétűségét és alaposságát mutatja, hogy idén rendhagyó módon a „Szedd magad” földeken is megjelennek, és piackutatást végeznek a gyümölcsöt szedő lelkes befőzők között a befőzési szokásokról.

– Az elengedhetetlen Haas-tévékampány mellett rengeteg akcióval, promócióval készülünk a befőzőszezonra – árulja el a marketingvezető. – A www.haas.hu címen található weboldalunk teljesen megújult, és kiegészült a befőzőszezonra egy egyedi címkenyomtató programmal, mely segítségével az elkészített lekvár még kívánatosabb lesz.

Egyszerűbben, ízesebben

A Kotányi Hungária Kft. a Horváth Rozi befőzési-tartósítási szerekkel van jelen a piacon.

– Mivel a befőzés-tartósítás tradicionális eljárás, a fogyasztók életkorának változásával együtt az ehhez szükséges szerek piaca is átalakulóban van – osztja meg lapunkkal tapasztalatait Galácz Márta. – Az értékesítés rövidtávú erősítésében alapvetően az árakcióknak és másodlagos kihelyezéseknek van kiemelt szerepe. Ugyanakkor hozzáadott értékekkel is hatékony forgalmi növekedést lehet elérni. Erre jó példa volt, amikor a vásárlóink, ha elértek egy bizonyos vásárlási limitet, a helyszínen egy Horváth Rozi befőzési könyvet kaptak.
A cég a termékek használatának egyszerűsítése céljából, kényelmi szempontok alapján fejlesztette ki növényi eredetű 2:1, illetve 3:1 zselésítőszereit. Az elmúlt években savanyúságtartósító és befőtt-tartósító szerekkel is bővült a kínálatuk. Ízesítéshez továbbá kompót- és befőttízesítő, valamint savanyúságízesítő keverékeket is kínálnak a vásárlóknak.

– Ebben a szegmensben is meghatározóak a partnereink akciós újságjaiban való megjelenések és a szezonális másodlagos kihelyezések, valamint szezontermékről lévén szó az árakciók itt is fontos szerepet játszanak – zárja gondolatait az ügyvezető asszony.

Kapcsolódó cikkeink