Magazin: Ünnepi frizura minden nap – körkép a hajápolás világából

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 12. 19. 12:03

A haj ápolása, formázása minden évszakban fontos a jó megjelenéshez. A hidegben azonban más kezelést igényel a frizura.
Az ünnepi szezonban ajándékként is gyakran adnak és kapnak hajápolási szereket a fogyasztók. A különleges alkalmak pedig a hajformázók forgalmát lendítik fel.

A hideg idő beálltával a sapkák, kalapok, kapucnik időszaka is elkezdődik, ami sok nő rémálma a nehezen karbantartható frizura és egyéb problémák miatt. Kézzelfogható tehát, hogy a hideg hónapokban más hajápolási cikkekre van szükség, mint melegben.
– A fogyasztók különböző hajproblémákkal találkoznak, mely függ a szezonalitástól, ezért a P&G hajápolási márkái célzott megoldásokat kínálnak, hogy a nők és a férfiak megtalálhassák a számukra legideálisabb termékeket, melyektől jól néznek ki, jól is érzik magukat az ünnepeken is és minden nap – kezdi a kategória ismertetését Boros Anita,
a Procter&Gamble PR Managere.

Persze még nincs olyan távol a nyár, sokaknak a nyaralás, a hőség, a strandok klóros vize és egyéb károsító hatások ellensúlyozása az első lépés.

– Az őszi hajápolásra jellemző a haj nyaralás utáni regenerálása, a haj színének frissítése, hiszen az erős napfény, a tengervíz stb. károsan hatnak a hajszálak szerkezetére. Természetesen a termékválasztásnál továbbra is a hajtípus és a divattrendek jelentenek befolyásoló tényezőt – szögezi le Sipos Zsuzsa, a Henkel Beauty Care Senior Brand Managere.

A Herbária Zrt. a piacon szinte egyedülálló gyógynövényes és tradicionális receptjeivel, speciális termékeivel a hajápolás-kategóriában három márkacsaláddal – Bánfi, Csalán, Bojtorján – szerepel.

– Termékeinek használata nem évszakhoz köthető, ezért az aktivitásaink sem kötődnek kifejezetten az évszakokhoz. Mivel hajnövekedés-serkentő hatásra vagy egyéb problémára szezontól függetlenül, egész évben mutatkozik igény, nem az időtényező szerint differenciáljuk választékunkat – mondja Horváth Gabriella, a Herbária Zrt. franchise- és marketingmenedzsere.

Profi hatást akarnak otthon is

A hajkategóriát általában három alkategóriára csoportosítja a szakma: ápolás, formázás és festés. Az ápolás legnagyobb szegmense a sampon, azt követi a balzsam. Ez a csoport értékben kismértékben növekszik, míg volumenben csökken. Az ápoláson belül a hajpakoláspiac nagyon kicsi még, de rendkívül dinamikusan növekszik.

A hajformázás kellékei, a lakk, zselé, hab, csillámok és egyebek rendkívül sokféleséget mutatnak. Ez a piac értékben a tavalyi szinten van, volumenben csökken. A hajformázók piacáról az is elmondható, hogy az ünnepeknek, valamint a téli eseményeknek – bálok, farsang – köszönhetően megnövekszik irántuk a fogyasztói igény.

A Henkel szakértői szerint a hajformázás-kategóriában inkább jellemző a márkahűség, mint a hajápolás esetében. Az utóbbi kategóriában, különösen a samponok esetében hajlandóak a fogyasztók az új, reklámozott termékeket kipróbálni. A hajbalzsam és a hajpakolási termékek kiválasztásakor jobban ragaszkodnak a már bevált márkához, termékhez, hiszen ezek vásárlói igényesebbek, jobban odafigyelnek a hajukra, annak egészségére, ápoltságára.

Az árszinteket vizsgálva kijelenthető, hogy a tömegmárkákat kedvelők inkább az alacsonyabb árkategóriás termékeket keresik, amelyek az alapfunkcióknak felelnek meg, de az arány elmozdult a minőség felé. A magasabb árszintű termékeket keresők az addicionális termékelőnyöket – természetes összetevők, ápoló hatóanyagok stb.– is ismerik és értékelik.

– A professzionális hatás különösen fontos, mivel a fogyasztók azt tekintik profi hajápolásnak és hajformázásnak, amit a fodrászatok nyújtanak, s ezt szeretnék egyre inkább otthon is elérni. Ezt a vonalat a Henkel-portfólióból a Syoss termékcsalád képviseli. Napjaink vezető frizuratrendje pedig a sima, egyenes, fényes haj, ami rányomja a bélyegét a hajápoló és hajformázó szerek kiválasztására is – magyarázza a részleteket Sipos Zsuzsa.

Ha tél, akkor intenzív hidratálás

Télen nagyon fontos az intenzív hidratálás, legyen szó samponról vagy balzsamról. Az igénybevett hajnak szüksége van védelemre a hajvégek töredezése ellen is.

– Ennek érdekében javasoljuk a Wella Pro Series Moisture kollekciót, amely intenzív ápolást biztosít és a hajat fényessé teszi – mindezt megfizethető áron. Ha hajformázásról van szó, akkor a Wellaflex termékcsalád tagjai közül válogathat a fogyasztó, ahol hajhabok, hajlakkok és egyéb hajformázók segítenek elérni a kívánt hatást – tér rá a márkák és termékek ismertetésére Boros Anita.

A tudományos felfedezések és kutatások mindig a Pantene innovációinak alapját képezték, annak érdekében, hogy a különböző hajtípusok igényeinek megfelelő megoldásokat találjanak. A haj fizikai és kémiai tulajdonságait is vizsgálták, és így regisztrálták, hogy a különböző hajszerkezetek miként reagálnak a különböző hatóanyagokra. A tudomány a hajszál háromdimenziós felépítésének megértésében is segített. A Pantene tudósai a termékfejlesztés során 600 prototípust és virtuálisan az összetevők több mint 1 millióféle kombinációját tesztelték, valamint a Nobel-díjas „diszkrét választási modellt” (Discrete Choice Modeling) is használták ahhoz, hogy megvizsgálják, a fogyasztók mi alapján hoznak döntéseket hajápolási termék vásárlásakor.

Több mint 7 évnyi kutatás után a Pantene szakértői újradefiniálták a három hajtípust a fizikai (vékony szálú, normál és vastag szálú), és kémiai (festett) felépítésük alapján. Bebizonyosodott, hogy minden hajtípusnak eltérőek az igényei a szerkezetétől függően. A vékony szálú haj könnyen elnehezül, lelapul és ezért különösen fontos a hatékony tisztítás. A normál és a vastag szálú haj merevebb, ezért gyakran durva és száraz, könnyen begöndörödik, ezért intenzív védelemre van szüksége.
A festett haj szívja fel a leggyorsabban a vizet, és módosult hajszerkezete miatt könnyebben is sérül.

A Herbária termékei esetében a fogyasztói döntést befolyásoló legfőbb tényezők az olyan egészségügyi és esztétika problémák, mint a hajhullás, kopaszodás, vagy esetleg a fésülhetőség.

– A speciális jellegből adódóan és a 2012-es adatok alapján is úgy gondoljuk, hogy a mi fogyasztói rétegünk állandó, stabil, nem a divat befolyásolja őket, bevált termékeikhez ragaszkodnak, nagy részük törzsvásárlónak mondható – teszi hozzá Horváth Gabriella.

Újdonságok ajándékba

A haj egyre több károsító tényezőnek van kitéve, úgymint a szennyeződés, a légkondicionáló vagy a gyakori formázás. Így a hajápoló szerek fontossága megnőtt, annak érdekében, hogy a haj fényes és egészséges maradjon. A Pantene tudósai által vezetett kutatás szerint a nők 95 százaléka nem elégedett azzal a végeredménnyel, amit a napi hajápolási rutin során sikerül kihozni frizurájukból. Az új technológiáknak köszönhetően a Pantene tudósai olyan egyedi összetételeket fejlesztettek, amelyek minden hajtípusnak megfelelő ápolást nyújtanak.

Az új termékcsaládok megalkotásához a tudósok 14 vadonatúj összetevőt használtak, sőt, a hosszú távú eredmény érdekében az új Pantene termékeket szélsőséges időjárási körülmények között is tesztelték.

– Mindegyik Pantene család a napi ápoláshoz szükséges sampon és balzsam mellett különböző, a hajtípus igényeinek megfelelő hajpakolásokat, szérumokat is tartalmaz. Érdemes a teljes termékcsaládot saját részre vagy az ajándékozottnak, ünnepeltnek megvásárolni, így a teljes, 4 lépcsős hajápolás – rendszeres tisztítás, kondicionálás, helyreállítás és védelem – minden elemét kipróbálhatja – hangsúlyozza Boros Anita.

A head&shoulders termékcsalád kapcsán is végeztek kutatásokat. A nap folyamán a hajra és a fejbőrre lerakódó szennyeződések miatt a reggeli zuhanyzás után érzett frissesség és tisztaság hamar tovatűnik. A Pro Clean technológia a ZPT részecskék segítségével eltávolítja a korpát és meggátolja annak újbóli kialakulását, ezért a frissesség és tisztaság érzése is tovább tart. Az új head&shoulders samponok illatai „többrétegűek”, ezért ellenállnak a hőmérsékleti változásoknak és a párának, aminek a nap során a haj ki van téve, ezzel biztosítják a reggeli frissesség hosszabb érzetét.

Innováció és divat

A Henkel szakemberei szerint az innováció és a divat a hajkategória két legfontosabb mozgatórugója, utóbbi különösen a hajformázó cikkek esetén. Az ősz folyamán ezért a Henkel szinte minden hajápoló és formázó márkacsaládjában előrukkolt újdonsággal a magyar piacon.

Szeptemberben került a polcokra a Schauma Lightweight termékcsalád, amely a vékony szálú, fénytelen haj ápolására szolgál. Igazi újdonság a szintén ősszel bevezetett Schauma Cotton Fresh száraz sampon, amely egy nap extra frissességet kölcsönöz a hajnak.

A Gliss Kur termékcsalád is bővült egy új variánssal – a Marrakesh Olaj és Kókuszdió a normál, igénybevett hajat ápolja, annak elnehezítése nélkül.

A Syoss hajápolási termékeik körében pedig az Oleo Intense termékekkel bővítették a portfóliót. Ezek a termékek rugalmas, fényes hajat eredményeznek.

– Kommunikációnkban legfontosabb a tv-támogatás, de ezenkívül digitális vonalon is erősítjük márkáinkat, illetve magazinokban jelennek meg hirdetéseink. Nagyon fontosnak tartjuk a kiváló polci megjelenést. A promóciók során nagy hangsúlyt fektetünk a másodkihelyezések és a promóciót támogató POS-anyagok minőségi megvalósítására, hiszen a fogyasztó ezeken keresztül ismerheti meg jobban a termékeinket – mondja összegzésül Sipos Zsuzsa.

A Herbária folyamatosan, tervezett kommunikációval támogatja márkáit a különböző, célcsoportoknak releváns csatornákon. Promóciós stratégiájukban az árérzékeny és akcióra fogékony vásárlók számára is dolgoznak ki ajánlatokat. Saját pontgyűjtő, lojalitásépítő programjuk az ország 80 pontján található Herbária szaküzletek vásárlóit szólítja meg. Honlapjukon termékismertetők, nyereményjáték és webes vásárlási lehetőség is szolgálja az internet iránt egyre fogékonyabb vevők igényeit. Facebook-oldalukon az aktualitások megosztása mellett a gyógynövényekhez kapcsolódó ismeretterjesztő érdekességeket is olvashat az érdeklődő.

Kátai I.

Kapcsolódó cikkeink