Magazin: Rejtett kincsek
Kisebb, alig ismert pincészetek is tudnak remek borokat készíteni, és az értő publikum meg is találja ezeket – ez a legfontosabb tanulsága a Borjour és a Borháló közös kezdeményezésének, amelyben a közönség véleményét kérdezték a februári Borjour Magnumon felvonultatott 700 borról.
A rendezvény látogatói idén a jegy mellé szavazócédulát is kaptak, amin egyetlen kérdést tettek fel a szervezők: melyik borász, melyik bora ízlett nekik a legjobban. A legkellemesebb borélményre leadott csaknem 1000 szavazat jó keresztmetszetet adott arról, mit szeretnek a borkedvelő magyarok.
– A Borjour értő közönsége egyértelműen két részre szakadt. A szavazatok egyharmada néhány jól ismert nagy név között oszlik meg, és a kifejezetten nagy bort adó fajtákra, illetve az édes borokra koncentrált – mondta Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója. – A felmérés nagy meglepetése, hogy a kevésbé ismert borászatok termékei között is találni igazán maradandó élményt nyújtó borokat; az ő esetükben igazán kizárhatjuk azt a faktort, hogy a nevük ismertsége javította a szavazati esélyeiket.
A borversenyeken az ítészek abszolút értékben vizsgálják a nevezett termékeket; más koncepcióban gondolkodik azonban a nem titkoltan új partnereket is kereső Borháló. A fogyasztók tájékozódását segítve most először került három árkategóriában is kiosztásra a Borháló mÉrték díj, ami a legjobb vételnek számító, ám a nagy boroknál jóval kisebb publicitást élvező boroknak járt. A csúcsborok között a Kristinus borászat Sas Cuvée-je, az 1700-2000 forintos ársávban a Benedek pince Sauvignon Blanc-ja, 1400-1700 között pedig a Vincellér Ház Zöld Veltelinije tette a legnagyobb benyomást a vállalkozás beszerzési csapatára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Reptér – A nap képe
Egy múzsa, két zseniális ötlet: a velencei kaszinó reklámja és…
Tovább olvasom >