Magazin: Még mindig nő az ét-vágy
Az alapanyag árának növekedése a csokoládék közül a táblásra hatott a leginkább. A hatás azonban minden bizonnyal csak átmeneti: a különlegesebb, értékesebb szegmensek iránt az érdeklődés tovább nő. A piaci újdonságok még tovább szélesítik
a fogyasztási alkalmak körét.
A táblás csokoládék piacát, csakúgy, mint a teljes édességkategóriát, a jó ár-érték arányú, márkázott termékek iránti nagyobb kereslet jellemzi, mellyel párhuzamosan a kereskedelmi márkák piaci részesedése csökken.
– Az alapanyagár-növekedés valamennyi édességszegmensre negatívan hatott, legnagyobb hatással azonban a táblás piacra volt, ahol az átlagos kilóárak 7,8 százalékkal emelkedtek 2015-ben az előző évhez képest – mondja Kozma Korinna marketingspecialista a Nestlé Hungária Kft. részéről. – A táblás csokoládék fogyasztásában 2014 októbere óta folyamatos csökkenés tapasztalható. Ugyanakkor a Nestlé termékek (azon belül is legnagyobb mértékben a BOCI) esetében a fogyasztási tendencia sokkal pozitívabb.
A vasárnap hatása
Az étcsokoládé egyre népszerűbb a fogyasztók körében: 2,2 százalékkal nőtt a részaránya a táblás piacon. Ebben a szegmensben a BOCI, amely piacvezető szerepet tudhat magáénak, mind értékben, mind pedig mennyiségben több, mint 10 százalékkal tudta növelni eladását 2015-ben. Ezáltal nem csak piacrészét tudta megerősíteni, de a szegmens egészének növekedéséhez is hozzájárult.
– Emellett a töltött csokoládék kedveltsége is egyre nőtt tavaly. Erre a trendre a 2015 őszén bevezetett termékújdonságunkkal, a BOCI Tejeskávéval válaszoltunk – említi meg Kozma Korinna.
Az eladási csatornák tekintetében a kisebb boltok szerepének növekedését konstatálják a Nestlénél. Ebbe – az édessségkategória impulzív jellegét figyelembe véve – valószínűsíthetően a vasárnapi zárva tartás is belejátszik.
A diszkontok súlya penetrációjukkal párhuzamosan az egész élelmiszerpiacon növekszik, ezért a tábláscsokoládé-márkák – így a BOCI is – ebben a csatornában disztribúciójuk növelésére törekednek.
Újra hangosabb a BOCI
A Nestlé folyamatosan törekszik arra, hogy minél magasabb szinten elégítse ki fogyasztói igényeket.
– Szezonális ízek helyett az állandó kínálatunkat igyekszünk erősíteni a termékújdonságainkkal, stabilitást nyújtva a márka fogyasztóinak – beszél a stratégiájukról marketingspecialista. – Ennek megfelelően a BOCI portfólióját 2015 őszén két igazi újdonságnak számító kávés termékkel, a BOCI Tejeskávéval és a BOCI Fehércsoki espressóval egészítettük ki. Idén pedig az első negyedév nagy durranásaként a BOCI NASI termékekkel bővítjük kínálatunkat a BOCI márka egyik erősségének számító dúsítottcsokoládé-szegmensben. A BOCI NASI nem csak 180 grammos méretével számít egyedülállónak a piacon: a csokoládéhoz adott mogyoró, mazsola és zselé aránya kiemelkedően magas, 36 százalék a táblában. A BOCI NASI beltartalma mellett külseje is különlegesnek számít: a táblás csokoládék körében ma már igen ritkának számító papírcsomagolásban kerül majd a boltok polcaira.
A termékinnovációk sikerességében nagy szerepe van a kommunikációnak, hiszen elengedhetetlen, hogy a fogyasztók minél szélesebb körben értesüljenek az újdonságról. A Nestlé márkakommunikációjának célja azonban nem csupán eladásösztönzés, hanem elsősorban a márka ismertségének növelése, a márkához való kötődés kialakítása a fogyasztókban.
Hosszabb szünet után 2015 őszén jelentkezett újra nagyobb szabású ATL-kommunikációval a BOCI márka, amit 2016 tavaszán is folytatnak, tudjuk meg Kozma Korinnától. Az ATL mellett BTL-elemekkel is kiegészül a tavaszi kampány – többek között áruházi kóstoltatás is lesz az átfogó kommunikáció részeként. Továbbá mivel a vásárlási döntések 80 százaléka az üzletben dől el a táblás csokoládé esetében is, ezért fontosnak tartják a bolti kihelyezéseik minőségének és mennyiségének folyamatos növelését. Ezenfelül pedig az áruházi kihelyezések márkaimázs-építő hatása sem elhanyagolható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >