Magazin: Jó borok, üzleti alapon
A hazai borpiac két számottevő szereplője rendhagyó együttműködésének lehettünk szemtanúi a közelmúltban. A földrajzilag egymástól viszonylag távol található mátrai Nyilas Pincészet és a zánkai Canter Borház néhány hónapja közös menedzsment irányítása alatt működik. A közös munka részleteiről Nyilas Ilonával, a mátrai borvidéki vállalkozás tulajdonos-ügyvezetőjével, aki egyben a Canter cégvezetője is, valamint a Balaton-felvidéki cég két fiatal szakemberével, Gelencsér Gergő főborásszal és Istvándi Tamás értékesítési vezetővel beszélgettünk.
– Mit jelent pontosan a két cég együttműködése?
Azt, hogy a borászati üzemek egységes irányítás alá kerültek, egyesítve mindazt a tudást, tapasztalatot, technikát, szőlőtermő területet, amivel rendelkeznek. Így együttesen 500 ha szőlőültetvénnyel rendelkezünk, a szőlőfeldolgozó kapacitása napi 200 t, a bortároló tér pedig összesen 40 000 hl. A zánkai az ország egyik legmodernebb borászati berendezésekkel felszerelt pincéje.
– Hogyan talált egymásra a két, egymástól több száz kilométerre működő óriás?
Két sikeres üzletember – Demján Sándor és dr. Nyilas János – együttgondolkodása adott lehetőséget annak kutatására, hogyan lehetnek a különböző földrajzi elhelyezkedésű, adottságú, más-más erényekkel és hiányosságokkal rendelkező borászatok egymás hasznára. Jól kiegészítik egymást! Míg a mátrai szőlőből készült borok a gyümölcsösséget, illatot, üdeséget közvetítik, a Balaton-felvidékiek a testesebb vörösben erősek, a somlóiak pedig a minerális, savhangsúlyos borokat sorakoztatják fel.
A Canter európai viszonylatban is a legmodernebbek közé tartozó palackozóval rendelkezik, emellett remekül kiépített értékesítési hálózattal a kiskereskedelemben. A két borászat közös munkájából adódó szinergiák óriási lökést adhatnak mindkét vállalkozásnak.
– Hogyan kell elképzelni a közös
munkát?
Racionális döntés született márciusban, profi üzleti meggondolások alapján, ám a közös munka optimális feltételeit menet közben alakítjuk. Rövid előkészítési időszak után néhány hónap alatt óriásit haladtunk előre: közös a menedzsment, a hr és a könyvelés. A Canter cégvezetői feladatait a Nyilas Pincészet tulajdonosai látják el, a cég ügyvezetője a család harmadik generációját képviselő Bodor Nóra, aki a montpellier-i OIV Wine Managment MSC-n szerzett diplomát.
– Hogyan profitálnak mindebből a borászatok?
A technológiát megtöltjük tartalommal: a Canter által megtermelt és a Mátrából ideszállított szőlő feldolgozásával az üzem nemsokára teljes kapacitáson fog működni, és megnövekedett volumenének köszönhetően előreléphet a belföldi piacon. Termékstruktúráját új, divatos, illatos borokkal egészíti ki, a közös szortiment egyes palackos fajtái megjelennek az exportpiacokon is.
A jó minőségű alapanyagok a legkorszerűbb technológiák alkalmazásával kerülnek feldolgozásra, a palackozott termékek pedig a bejáratott kiskereskedelmi csatornákon keresztül a korábbinál jóval több fogyasztóhoz juthatnak el.
– Milyen lesz a közös szortiment?
Elképzeléseink szerint a termékek mindenképpen a jó ár-érték arányt fogják képviselni. A Nyilas borok a Canter három szinten pozicionált borcsaládjai közül a Csipkés család tagjaivá válnak, amely így 9 tagúra bővül. A magasabban pozicionált borcsaládokba később fehér fajták kerülnek majd a mátrai borok közül. Minden árkategóriában szeretnénk értéket teremteni, ám marketingaktivitásaink a közeljövőben főként a Magnus borcsaládra irányulnak.
Innovációs tevékenységünket illetően abból indulunk ki, hogy elsősorban azt érdemes fejlesztenünk, amiben erősek vagyunk. Bármilyen változásokat hajtunk is végre, azok alapja a tudatosság és a fokozatosság lesz.
– Milyen terveket fogalmaznak meg e pozitív jövőkép mögé?
Az értékesítés fejlesztését is a kiegyensúlyozott, fokozatos növekedésre építve képzeljük el. A következő 3 évben szeretnénk a hazai piacon látványos lefedettséget elérni termékeinkkel. Középtávon a régiós piacok meghódítása, hosszú távon pedig a világba való kilépés a cél.
Három év múlva a Canter másfél millió palack bort fog palackozni, ennek kétharmada rövid kifutású, illatos fehér-, illetve rozé bor lesz. Ebben a kategóriában a legjobb ár-érték arányú termékeket fogjuk kínálni megfizethető áron.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >