Magazin: Hatékonyság és frissesség a mindennapokra

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 01. 09:15

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hazai dezodorpiac sok más kategóriához hasonlóan rendkívüli árérzékeny, és a fogyasztók folyamatosan keresik a kedvező ajánlatokat, illetve a legjobb ár-érték arányt kínáló termékeket.

dezodor

Tavaly visszatérni látszott a vásárlási kedv, és a dezodorkategória mind értékben, mind pedig mennyiség tekintetében is növekedett (értékben 5,4%-ot; volumenben 4,8%-ot) – mondja Fehér Alexandra, az Unilever Magyarország Kft. dezodorkategória-menedzsere.

A cég értékben több mint 10%-os növekedést tudott elérni a tavalyi évben, így a kategórián belül minden tekintetben az Unilever a piacvezető. A cég összevontan mint gyártó, valamint márkánként külön-külön is tovább tudta növelni részesedését.

Fújják vagy kenik?

Magyarországon az aeroszolok értékbeli eladása a legnagyobb a dezodorkategórián belül, majdnem a piac felét teszi ki. Tisztán látszik, hogy hosszú évek óta a fogyasztók ezt a formátumot részesítik előnyben a magyar piacon. Ezt követik a stiftek és a golyós deók, illetve a nagyon kis részesedést birtokló egyéb formátumok, mint a pumpás deók, gélek és egyéb megoldások.

– A mi eladási adatainkból azt látjuk, hogy a „roll-on” termékeink sokkal népszerűbbek az ugyanolyan összetételű és illatú spray kiszerelésekkel szemben. Egy konkrét példát említve: a 2015 tavaszán bevetésre került Savoderm Med izzadásgátló termékünk 50 ml-es deo roll-on kiszereléséből dupla annyit értékesítettünk a tavalyi évben, mint ugyanezen márkájú termék 75 ml-es spray variánsából – emeli ki Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. junior termékmenedzsere.

Népszerű mentesek

A vásárlók növekvő környezettudatossága a dezodorkategóriában kiemelkedően tetten érhető, a vitatott alapanyagoktól és összetevőktől való mentességet manapság évről évre egyre fontosabb szempontnak tekintik.

– Úgy tapasztaljuk, hogy a vásárlóink nyitottak a nem hagyományos kiszerelésű termékekre is, mivel a Murnauers Holt-tengeri kristály dezodor messze az egyik legnépszerűbb izzadásgátló termékünk – teszi hozzá Tabár Zsuzsa.

A dezodor összetételét tekintve alkohol-, illatanyag- és tartósítószer-mentes, tulajdonképpen egy kristálytömb, amelyet használat előtt csak meg kell nedvesíteni. A termék évek óta tartó töretlen népszerűségét annak köszönheti, hogy egy darab mindennapos használat mellett is elég lehet akár egy évig. A vásárlók érdeklődése pedig egyre csak fokozódik iránta.

A NIVEA kínálatában szintén elérhető több alumíniumsóktól mentes termék.

– A tavalyi év során végeztünk is fogyasztói edukációt ebben a témakörben, hogy tudatosítsuk a kétféle dezodor-terméktípus közötti különbséget – emeli ki Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. brand managere.

A nem izzadásgátló (alumínium- vagy krómsót nem tartalmazó) hagyományos dezodorokról ugyanis fontos tudni, hogy nem az izzadást csökkentik, illetve gátolják, hanem illatanyagok segítségével fedik el a baktériumok hatására a bőrön keletkező nem kívánatos testszagokat.

A NIVEA a korábbi évekhez hasonlóan kiemelt figyelmet fordít dezodor termékei népszerűsítésére több tévékampány formájában. Emellett a fogyasztók direkt elérése és a termékek kipróbáltatása érdekében vásárláshelyi promóciókkal, termékmintaszórással is segítik a NIVEA dezodormárka és termékújdonságai ismertségének növelését.

Komfortszempontok

A megfelelő dezodor kiválasztásánál elsősorban az izzadásgátló és a testszagot kontrolláló hatást, illetve az illatot veszik figyelembe a fogyasztók. De a választást olyan kényelmi és komfortfokozatos tulajdonságok is befolyásolják, mint a gyorsan száradó formula vagy a száraz bőrérzet ígérete.

Az idei évben a fentebb említett jellemzők figyelembevételével bővül a Fa portfóliója, és kerül sor a Dry Protect dezodorcsalád első termékbevezetéseire Cotton Mist & Linen Touch illatokban. A termékekben található mikroszemcsék észlelik és magukba szívják a nedvességet, így a formula egyedülállóan hosszantartó védelmet biztosít a használat során a felszabadítóan friss és nőies illatokkal, gyapot- és lenvirágkivonattal, melyek már most is meghatározó szereplői az izzadásgátló dezodorok piacának. Az új kialakítású lágy és precíz szórófej az aeroszoloknál környezetkímélő innováció, hiszen a permet célirányosan a kezelendő testfelületre juttatható, és nem szóródik szét feleslegesen a levegőben. A roll-on golyósdezodorok esetében pedig kiszerelés- és grafikai váltás történt.

– Műanyag flakonról prémium üvegre váltottunk, melyek ergonomikus flakonformával és gyorsan száradó formulával kerülnek bevezetésre a közeljövőben – ismerteti Baranyi Szilvia, a Henkel Magyarország Kft. trade-marketing és brand managere. – Az évet egy lendületes, hagyományt követő, többmárkás promócióval indítottuk, amelybe természetesen a dezodorjaink is beleintegrálódtak. A New York, Rio, Tokió ihletésű fogyasztói nyereményjátékunk a „Te stílusod, a Te városod” címmel a három darab páros utazás mellett rengeteg egyéb meglepetést is rejteget. Emellett specifikus promóciós ajánlatokkal és egyedi ajándékokkal kedveskedünk minden vásárlónknak egészen március 31-ig. További információ a nyereményjátékunkról www.yourstyleyourcity.hu oldalon található.

– A NIVEA idei dezodorújdonsága azoknak kedvez majd, akik a hatékony védelem mellett szeretik a márka egyedi, jellegzetes illatát és a NIVEA termékek ápoló összetevőit – árulja el Tantics Viktória.

Az Unilever a Dove izzadásgátló dezodorokkal segít a fogyasztóknak abban, hogy a komfortérzetük minél jobb legyen.

– A Dove izzadásgátló dezodorok nemcsak az izzadás ellen védenek, hanem az ¼ rész hidratálókrémnek köszönhetően ápolják is a bőrt – ismerteti Fehér Alexandra.

Tudományos megoldások

Mindamellett, hogy folyamatosan új termékek jelentek meg a dezodorok piacán, növekedésnek indult egy speciális szegmens is a kategórián belül. Ennek jellemzője, hogy magasabb áron kínál klinikai termékeket, melyek maximális védelmet nyújtanak akár az extrém izzadás ellen is. Ebben a szegmensben is vezető szerepet tölt be az Unilever által forgalmazott Rexona Maximum Protection márka, amely megbízható védelmet nyújt kompromisszumok nélkül a stresszes pillanatokban.

– A 2013-ban bevezetett Maximum Protection krémdezodor termékcsalád hatékony formulája az intenzív izzadással szemben is védelmet nyújt. Az izzadás a stressz hatására is beindulhat, ezért a tavalyi évben a speciális termékcsalád bővült a Stress Control variánssal, amely a mindennapi életben erőforduló stresszes pillanatokban is véd az izzadástól. A támogató tévékampányban ezekre a kiemelkedő, kihívást jelentő momentumokra – pl. egy állásinterjú vagy esküvő – helyeztük a hangsúlyt, melyek során a fogyasztóinknak leginkább szüksége van a megbízható védelemre – mondja Fehér Alexandra.

Ezenkívül a Rexona márka a tavalyi év során nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy megismertesse a fogyasztókkal a szabadalmaztatott, mozgás hatására aktiválódó MotionSense™ technológiát. A technológia lényege, hogy a dezodorokban lévő illatanyagot tartalmazó mikrokapszulák mozgás hatására felhasadnak, így a Rexona dezodorok frissességet nyújtanak minden mozdulattal.

Az átlagnál jobban verejtékezők számára kínál szintén innovatív megoldást a Target Sales Group Kft. által forgalmazott és a tavalyi év tavaszán bevezetett prémium kategóriájú Perspirex márka is. A termékcsalád tagjai egyedülálló, szabadalmaztatott formulát tartalmaznak, melyek klinikailag igazoltan valódi garanciát jelentenek a krónikus izzadtsággal és kellemetlen szagokkal szemben.

– Mivel egy teljesen új és innovatív termékről van szó, az ára kissé magasabb az átlagos dezodorokéhoz képest. Viszont ha figyelembe vesszük a hatékonyságát és azt, hogy akár 6-8 hónapig elegendő, akkor a Perspirex magasabb árfekvése ellenére is sokkal pénztárcakímélőbb választást jelent. Cégünk két dologra szeretne több hangsúlyt fektetni az idei év során. Elsődlegesen a Perspirexet megismertetni a vásárlóközönséggel. A másik kiemelt célunk, hogy szeretnénk minél több emberben tudatosítani, hogy milyen lényeges eltérések vannak a dezodorok és izzadásgátlók között. Ezenkívül az aeroszolos izzadásgátlók között megjelenik majd a legújabb termékünk, az alumíniumsó-mentes angol Soft & Gentle spray termékcsalád – teszi hozzá Tabár Zsuzsa.

A férfiaknál az illat a legfontosabb

Az Unilever folytatja az innovációkat az idei évben, hiszen összességében tekintve a fogyasztók nagyon nyitottak, és igénylik is a fejlesztéseket ezen a piacon.

A férfi szegmensben az Unilever fő dezodormárkája a folyamatosan megújuló, exkluzív illataival és modern, fiatalos csomagolásával hódító Axe. A férfiak számára nagyon fontosak az illatok, ezért az Axe minden évben új termékeket kínál számukra az ellenállhatatlan és férfias illatokra fókuszálva. 2015-ben a letisztult csomagolású és kifinomult illatú Axe Black volt a legnagyobb újdonság, melynek bevezetése nagyon sikeresen valósult meg.

– De nemcsak az Axe Black, hanem az egész márka kiemelkedően teljesített az elmúlt esztendőben. 2016 első felében pedig az Axe Black Night új illatunkkal szeretnénk kedvezni a fogyasztóinknak. Az utóbbi évekhez hasonlóan a marketingmix minden elemét használjuk 2016-ban is, azonban a megszokott marketingkommunikációs eszközökön kívül újabb, eddig nem megszokott, innovatív megoldásokkal is készülünk – árulja el Fehér Alexandra.

Feketén-fehéren

A fekete és a fehér ruhák védelme érdekében is fontos a megfelelő dezodor kiválasztása. Ezért nagy hangsúlyt fektet az Unilever a Rexona Invisible Black + White termékcsalád női és férfi változataira, melyek segítenek, hogy a fehér fehér maradjon, a fekete pedig fekete.

– Ennek érdekében egy nagyon sikeres együttműködésen vagyunk túl Dzsudzsák Balázzsal, aki az Invisible Black + White központi kommunikációjának hazai népszerűsítéséhez adta az arcát. A játékos kiválasztásának legfőbb szempontja az aktívan sportoló célcsoport számára példaértékű karrier és a pozitív kisugárzás volt. Mindemellett természetesen a Rexona márkán kívül is kínálunk még újdonságokat az idei esztendőben, és természetesen a Dove sem hagyja majd innováció nélkül a fogyasztóit – ígéri Fehér Alexandra.

Kapcsolódó cikkeink