Magazin: Digitális világ a Jövő Áruházában

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 08. 18. 11:15

Korábbi számainkban már 2 részben foglalkoztunk a SIRHA Budapest kiállításon bemutatott Future Store Innovation projekttel. Kintről befelé haladva egészen a pékárukig jutottunk. A zárócikkben az impulz kihelyezések, a vegyiáru-kozmetika osztály és a kasszazóna kerülnek bemutatásra.

soo

Az elsődleges polchelyek mellett a másodlagos, szigetes, impulz kihelyezések meghatározó szerepet játszanak a jelen és a Jövő Áruházában is. Ékes példa erre a Wanzl Possibility állványa, amelyen egy márka vagy tematika változatosan, a legmodernebb eszközök segítségével jeleníthető meg. Bármilyen digitális kiegészítő, például tv, képernyő, touchscreen, webkamera, játékkonzol is jól elhelyezhetők rajta, sőt, egyes változatokat már beépített 3D monitorral kínálják.

Innovatív másodlagosak

A Jövő Áruházában most a Soós Tészta termékei kerültek az innovatív, Shop-in-Shop megoldást nyújtó Possibility állványra, így is hangsúlyozva a márka újító, prémium imidzsét. A körbejárható kihelyezésen a Soós Tészta széles portfóliója megjelent az új, figyelemfelhívó csomagolásban, így az egészségtudatos vásárlótól kezdve a kísérletező kedvű fiatalokon keresztül a házias ízekhez ragaszkodó háziasszonyokig kínálták választékukat. A kihelyezett képernyőn folyamatosan a márka reklámja és márkakommunikációja volt látható, többek közt az is, hogy a Soós Tészta termékei többször elnyerték a Magyar Termék Nagydíjat és a Kiváló Magyar Élelmiszer tanúsítványt. A Soós Premio márka pedig tavaly megkapta a Magyar Brands elismerést is.

A Heineken és Gösser dobozos söröket és az ízesített új Soproni variánsokat legmodernebb, energiatakarékos, jellegzetesen zöldes fénnyel világító hűtőjében mutatta be a Heineken Hungária. Záróra után a hűtő eleje lehúzható hőszigetelővel lezárható, a világítás lekapcsolható, így az energiafelhasználás és a környezeti hatás jól csökkenthető.

A kozmetikai részleg ékessége volt a Dove legújabb szortimentjéhez fejlesztett figyelemfelhívó és dekoratív, hófehér, tartós, világító display, amely a teljes szortiment felvonultatására alkalmas. Képernyő kihelyezésével tovább növelhető az emóciós hatás, a vásárlók érzelmi megérintése és bevonása. A Jövő Áruháza vásárlóinak a kedvencei az új Dove pisztáciás-magnóliás krémtusfürdő és testápoló voltak.

A Libero displayén az új, indikátoros, peluscserejelzős pelenkák mellett a Libero babakozmetikumok és a Libero Klub is bemutatkozott, jól szemléltetve az on­line kapcsolódás eladótérben való felvonultatásának praktikumait. Minden Libero pelenkában elhelyeznek egy kódot, amit az interneten regisztrálva pontokra lehet váltani, és a pontokat egyedi liberós ajándékokra, illetve praktikus, babáknak és anyukájuknak örömet okozó cikkekre lehet beváltani. Ezekből a kedves babaholmikból is több bemutatásra került a displayen és fölé lógatva. A bővebb információra vágyó vásárlók a polcra rögzíthető, kihúzható és automatikusan visszagördülő, InfoShade interaktív vevőmegállítóról olvashatták el: „Mi van a pelusban?“

Termékújdonságok

A Zewa legújabb termékfejlesztését mutatta be toalettpapírjai minden illat- és kiszerelésváltozatán. A forradalmi, AquaTube újítás lényege ugyanis, hogy a Zewa toalettpapírok gurigája ezentúl WC-ben lehúzható, biztonságosan vízben oldódó, így extra kényelmet biztosít. A Win-Store által biztosított LED-es vertikális polci kommunikátorok és horizontális polcjelzők hívták fel a figyelmet az innovációra.

A Zewa konyhai törlői dekormintás, takarékos felezhető lapos és óriás tekercsben is bemutatkoztak. A Zewa Softis zsebkendők pedig szezonális illatokkal, balzsammal és a megszokott puhasággal várják az allergiahullámot. A dobozos zsebkendők és kozmetikai kendők változatos dizájnukkal a lakás díszei lehetnek. A Zewa Kid termékcsalád pedig játékos állatfiguráival a gyermekekre szabva szeretteti meg a mindennapi ­
higiéniát.

A Domestos portfólióból a jól ismert folyékony fertőtlenítők mellett a mosáshoz ajánlott Fehérítő és a klórmentes WC-tisztító gél is a polcokra került. A WC-be helyezhető illatosítók közül a tartó nélküli, beragasztható Domestos ATTAX mellett az óriásplakátokon is látható Domestos TURBÓ forgó is megjelent 3 illatban. Ez az újítás egyszerre biztosít tisztító, fertőtlenítő és illatosító hatást is.

Az ICO displayén antibakteriális, higiéniás irodaszereket mutatott be. A portfóliót olyan helyekre fejlesztették, ahol sokan megfordulnak és veszik kézbe ugyanazt a terméket, például a patikákban aláíráshoz a tollat. A termékek bevonófelülete, műanyag alkatrészei baktériumölő hatású ezüstion-adalékkal készülnek, ami meggátolja a baktériumok megtapadását és szaporodását, ezáltal elejét veszi a kórokozók terjedésének, garantáltan csökkentve a fertőzésveszélyt. Az antibakteriális hatást az angliai Industrial Microbiological Services Ltd. bevizsgálta és igazolta.

Az STI Petőfi Nyomda kétoldalas totemoszlopán új termékek látványos kommunikációjára is alkalmas optikai újítást, a Stiletto karton termékcsalád egyik tagját mutatta be. A speciális síkú felületek mozdulatlanok, mégis mozgáshatást keltenek a mellettük elhaladóban. A homorú és domború kialakításnak köszönhetően ugyanis a szem úgy érzékeli, mintha mozognának a felhelyezett termékek. Szinte minden látogató többször elsétált a totem mindkét oldalánál, hogy meggyőződjön róla, mit lát, közben természetesen a bemutatott terméket is alaposan szemügyre vette. A megállítóhatást fokozza a fedőfólia fénye vagy mattítása is, de az STI ilyen megoldásai akár világító hatásúak is lehetnek.

Digitális és webes kötődések

Az instore eszközök formája és üzenetközvetítő képessége a digitális technika színrelépésével jelentősen kibővül. Ennek a folyamatnak egyik figyelemre méltó képviselője a Win-Store által kínált Digitális Mini Infópult. Felhasználási területe a vásárlói hűség erősítése és a vásárlást a leghatékonyabban ösztönző kuponnyomtatás (azonnali kedvezmény) biztosítása. Kis mérete ellenére 5 funkciót képes menedzselni. Az eszköz külső felülete lehetővé teszi a megrendelő igényeinek megfelelő matricázást. A Digitális Mini Infópult a polci kommunikáció egyik legfigyelemreméltóbb digitális instore eszköze.

Egyre több áruház kínál online bevásárlási lehetőséget, amihez kiváló segédeszköz a Wanzl többemeletes, szekcionált logisztikai kocsija, ami gyorssá és egyszerűvé teszi a komissiózást, akár a raktárban, akár az eladótérben történjék is a megrendelések összegyűjtése. Praktikus felépítése miatt kisebb üzletek, de szállodák, kórházak, sőt szervizek is jól használhatják.

Közösségimédia-integrációt is lehetővé tesz a tap-x komplex, amelynek egyszerű rendszere nagyon különböző szolgáltatásokat – hűségkártya, pontgyűjtés, kuponfüzet, fizetés, vásárlási utalvány, parkolókártya, belépő, beléptetőrendszer stb. – egyesít a legújabb NFC technológiára épülve, és mindössze egy, akár a mobiltelefonra is felragasztható matrica méretében érhető el. Keresztmarketing-aktivitások támogatására is jól alkalmazható. A Jövő Áruházában a kasszánál a kommunikációs felhívásnak megfelelően a tap-x matrica tulajdonosai (ez esetben a 40 év feletti férfiak) 20 százalék kedvezményt kaptak egy doboz Gösser árából, de csak bemutató jelleggel, hiszen a standon valós vásárlás nem történhetett.

Beszélő kasszák

Egyre több fejlesztés valósul meg a kasszákat illetően.

A Wanzl kasszatájékoztató rendszere hanggal és fénnyel jelzi a vásárlóknak, hogy melyik új pénztár megnyitása várható. Az irodai kapcsolódáson keresztül folyamatos monitorozást tesz lehetővé a rendszer, így a háttérben figyelemmel kísérhető a pénztársor, azonnal reagálni lehet az eseményekre, automatizálhatók a feladatok és a felelős vezető teljes rálátással rendelkezhet.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink