Magazin: Az Irsai-boom

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 09. 10. 11:48

Nagy népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében az 1930-ban Magyarországon nemesített szőlőfajtából, az Irsai Olivérből készülő borok, amin aligha csodálkozhatunk, minthogy a fajta remekül illik az aktuális borfogyasztási trendekbe. Közkedveltsége leolvasható a hipermarketek boros részlegeinek árcéduláiról is: rendszerint sokkal drágábban árulják őket, mint az ugyanolyan befektetéssel készülő más borfajtákat.

Bor_Körkép 2_opt

Ennek okát Molnár Réka Kata a pezsgőknél is újabb és újabb fogyasztókat meghódító muskotályos illat- és ízvilágban keresi.

– Az illatos, gyümölcsös boroknak, így az Irsai Olivérnek még mindig tart a felfutása – véli. – Az örök klasszikus muskotálynak is megvan stabil vevőkörén túl az új fogyasztója is. Ezek azok a fajták, melyek az újabb borfogyasztói generációkat nevelik ki. Nagy szerepük van ebben az ismert nagy múltú márkáknak, melyek az alapvető bizalmat, a minőségi garanciát, fogódzót adnak a választásban a még magában, ízlésében bizonytalan, kezdő fogyasztó számára.

Frittmann János szerint az Irsai-boom akkor lehet hosszú életű, ha nem lesz túl sok közepes vagy annál gyöngébb minőségű bor a polcokon. Jó jelnek tartja, hogy mindinkább érzékelhető a fogyasztói gondolkodásban az ilyen fajták konkrét borászatokhoz kötése. Úgy ítéli meg, azoknak is könnyű megszeretni az Irsait, akik kevésbé borosok, részben, mert jól illeszthető az étkezési szokásainkba is.

„Jegyezd meg jól, míg a Föld kerek, mindig lesznek rockerek” – Szlávik Ferenc a régi rockszámmal illusztrálja az Irsai Olivér helyét a borpalettán:

– Az Irsai szerintem a magyar borpiac rockere, és semmi jelét nem látom annak, hogy ez egyhamar változna.

Kapcsolódó cikkeink