Magazin: Az alap már szilárd!

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 11. 29. 12:49

Ha elfogadjuk a tényt, hogy az olasz tiramisut majdnem mindenki szereti – hazai éttermek nem kis hányadában is a kínálat része –, egy pillanatra sem lepődünk meg azon, hogy üzletkoncepciót építenek a desszertre. (Bár az összefüggés nem törvényszerű, szerintünk ebben a döntésben szerepe lehetett a kizárólag a tejberizsekre építő New York-i Rice to Riches elgondolás óriási sikerének is – ahogy arról mi is írtuk lapjainkon: ennek az üzletnek filmsztárok is látogatói.)

A velencei eredetű édesség alapja, mint köztudott, a mascarpone sajt, a piskótatészta, az eszpresszó kávé és a kakaó – többnyire az utóbbi kettőt más alapanyagokkal cserélve variálják a desszertet a „modern” világ cukrászai.

A Columbia egyetem üzleti szakán végzett Alessandro Radici a tiramisu-variálás Olaszországban terjedő divatjára építve nyitotta nyár elején Dolce Vizio Tiramisu néven üzletét. A választék egyelőre hat különböző ízvariációra épül, ám a pontos összeállítást a vásárlók saját ízlésük szerint is befolyásolhatják. Ami egyébként kár, hiszen az „eredeti receptek” utolsó finomításainál a bergamói Michelin-csillagos séf, Fabrizio Farrari segédkezett.

Az édesség helyben is fogyasztható, mondjuk egy jó kávéval, de műanyag edényekben el is vihető.

Kapcsolódó cikkeink