Magazin: Anyu, olyat vegyél!
A vásárlást, termékválasztást sokszor az érzelmek motiválják. Egy kedves, jól ismert figura pozitív érzelmeket vált ki nemcsak a gyermekekben, de a gyermeklelkű felnőttekben és örökifjakban is. Az elhúzódó válságban egy olyan lehetséges kitörési pontot nyújt a Walt Disney, amely széles körben elérhető és régiós perspektívát is kínál.
– Recesszióban is lehet növekedni – kezdi a beszélgetést Hellner Péter, a Walt Disney Company 13 országért felelős régiós igazgatója. A jó minőségű termékek megkülönböztetésének, a tömegből való karakteres kiemelésének egyszerű, gyors és hatékony módja a licenchasználat, amely azonnali előnyöket és számos kereskedelmi Disney márka-aktivitást is biztosít.A háttérben ugyanis a 80 éve sikeres piaci szereplő, a 42 milliárd dollár éves forgalmat bonyolító, 166 ezer főt foglalkoztató és hazánkban is már 20 éve jelen levő vállalatóriás áll.
Új arcok a klasszikusok között
A Walt Disney az utóbbi években aktív akvizíciós politikát folytatott, így 2006-ban a Pixart, majd 2009-ben a Marvelt vásárolta fel. Így immár olyan hősökkel (például a Vasember vagy a Pókember) rendelkezik, amelyek a tiniket, fiúkat és lányokat, fiatal felnőtteket külön-külön szólítják meg. A legújabb szerzemény pedig a Lucasfilm, így a Csillagok háborúja filmek új és régi karakterei is a Disney csapatát erősítik.
– Ezek az erős márkaértékkel rendelkező figurák szinte minden vállalatnak, nagyon sok iparágban nyújthatnak azonnali megoldást, hiszen „az erő velük van” – hangsúlyozza Sőléd László, a Walt Disney FMCG-kategóriamenedzsere. Azonnal sorolja a jó példákat is. A Vitapress Disney figurás gyermekpezsgőjét például immár 37 országban forgalmazzák nagy sikerrel, illetve a Cerbona márka sikeres megújításában is jelentős szerep jutott a Disney figuráknak. De láthatunk textilre, ruházatra, élelmiszerre, írószerre is példákat. Sőt a nemzetközi galériából változatos sikertermékek kerülnek elő, amire a régióban még nem jelentkezett gyártó.
A név kötelez
A licenctárgyalások első lépése egy auditfolyamat, amikor a felek közösen megvizsgálják, hogy a gyártó fél megfelel-e a magas szintű élelmiszer-biztonsági elvárások egyikének (ISO22000, BRC, IFS), illetve a Disney által nemzetközileg alkalmazott tápértékirányelveknek. Ha igen, akár 4 hónap alatt polcokra kerülhet a célcsoportra fazonírozott új termékportfólió.
Természetesen a licencfolyamatban szerepet kapnak az üzleti elvárások, a támogatások, a riportolás menete, mindennek átláthatónak és egyértelműnek kell lennie. Ezután másfél évre előre áttekintik a felek az érkező új filmeket és a bennük rejlő piaci lehetőségeket. Ahol a kereskedelmi partner is támogatja az elképzeléseket, egy-egy tematikus megjelenés alatt nagyon attraktív, kombinált kategóriákat felvonultató instore megjelenést valósítanak meg.
Nem csoda, ha a leggyakrabban hallott mondat a kihelyezések között: Anyu, ezt vedd meg!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >