Magazin: 21. századi kalandok

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 04. 08:23

30-40 évvel ezelőtt civilizálatlanságnak számított volna, ma viszont a világ legtermészetesebb dolga, hogy a prémium minőségű francia konyakokat, calvadosokat üdítőitalokkal keverik.

Horeca_Italvilág_Calvados 2

Horeca_Italvilág_Calvados

A fogyasztói szokások változásai kikényszerítették, hogy maguk a gyártók hívják fel a figyelmet arra, termékeik mennyire jó alapanyagai a koktéloknak. Kreatív részesei a paradigmaváltásnak a Boulard calvadosmárka tulajdonosai – többek között ezt emelte ki a január végén Budapesten bemutatót tartó Vincent Boulard, aki a család ötödik generációját képviseli.

A tanítandóan pörgős előadásból megtudtuk, hogy a csak Normandia területén készíthető ital mennyire terroir-függő: az enyhe klíma, a nedvesség, a mészköves talaj együttes hatása teszi lehetővé az igazi calvados ízének kialakulását. Előállítására nem alkalmasak az étkezési almafajták, mert hiányzik belőlük a megfelelő mennyiségű tannin. A Boulardnál 120 fajta, többnyire kesernyés almát dolgoznak fel 5 alkoholfokos ciderré, az erjesztéskor nem használnak fel semmiféle segédanyagot. A ciderből kétszeri desztillálás után keletkező párlat 400 literes francia tölgyfahordókba kerül – ezek adják az italban gyakori vaníliás aromákat.

A Boulard igazi 21. századi cég: aktívak a technológiai fejlesztésben, jók a marketingben. A calvados népszerűsítésére a koktélkészítés területén alkalmazott koncepciójuk alapja, hogy a már jól ismert, divatos mixek mintájára keverik azok új változatát, Boularddal helyettesítve az adott koktél eredeti alapanyagát – például a Manhattenbe a whiskey, a Mojitóba a rum helyett kerül calvados. És hogy mindez nem öncélú kísérletezés, azt a calvadossal készülő kevert italaik nemzetközi versenyekről elhozott jelentős elismerései is bizonyítják.

A Spoon rendezvényhajón tartott bemutatón az italok elkészítésében Schöck Norbert mixer volt az eseményt szervező Heinemann testvérek segítségére.

Kapcsolódó cikkeink