Magazin: 2015 a rekordok éve a Fruit Logistica életében
„Az idei évben a Fruit Logistica kiállítás nemcsak azt bizonyította, hogy vitathatatlanul a nemzetközi frissáru-kereskedelem üzleti platformja, hanem megerősítette vezető szerepét az ágazathoz kapcsolódó újítások, fejlesztések ösztönzése területén is” – nyilatkozta Dr. Christian Göke, a Fruit Logistica kiállítást szervező Messe Berlin GmbH ügyvezetője.
Szavait a statisztikák is alátámasztják: több mint 135 országból érkezett az a 65 000 látogató, aki 83 ország 2785 kiállítójával és azok termékeivel találkozhatott 2015. február 4–6. között Berlinben.
A rekordok itt még nem értek véget. A kiállítás idei partnerországa, Portugália 600 m2-en vonultatta fel legfontosabb exportőreit, akik az elmúlt 3 évhez képest 26 százalékos exportnövekedést értek el a zöldség, gyümölcs és virág területen. Az idei kiállításra egyébként is jellemző volt a „blokkosodás”. A legtöbb ország egy-egy teljes pavilont megtöltött kiállítóival. Olaszország, Franciaország vagy a dél-amerikai országok mind egységes képet mutató, ezzel egymást és az országimázst is támogató standokon jelentek meg.
Külön standon a magyar meggy és kajszi
Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt. nemzeti standján 10 magyar vállalat képviselte. Most először külön standon mutatkoztak be a magyar meggytermesztők – nyolc termelő és értékesítő szervezet négy feldolgozóüzemmel összefogva –, és egy számos európai országban tevékenykedő, több mint hetven magyar kajszibarack-termesztőt összefogó csoport. Németország hagyományosan a magyar agrárgazdaság kiemelkedő jelentőségű piaca, ám nem csak ezért érdemes a magyar jelenlétet erősíteni a berlini kiállításon.
„A Fruit Logistica három napig tart, mégis ezen a rendezvényen alapozzák meg a magyar zöldség-gyümölcs export jelentős részét, hiszen a piac szinte valamennyi szereplője megjelenik a vásáron, amely így a kapcsolattartást, az új üzletek előkészítését és a kapcsolatháló bővítését szolgáló fórum” – mondta Ledó Ferenc, a FruitVeb elnöke. – „A magyar zöldség és gyümölcs 50 százalékát exportálják, és a kivitel nagyjából negyede a német piacra irányul” – tette hozzá.
Hogy a minőség, az íz, a hagyomány elegendő-e a piac megtartásához, vagy ehhez többet is kell tennie akár a magyar, akár a világ bármely országából érkező termelőnek, kereskedőnek, az kiderült a kiállítást kísérő konferencián, melynek első napján az előadók arra az igen összetett kérdésre keresték a választ, mit is akar valójában a fogyasztó. Az egyértelműen kijelenthető, hogy nem lesz könnyű kiszolgálni a széles körű és változatos vásárlói igényeket, ám a konferencia további előadásai, mint a fiatal vásárlók elérése, a frissen vágott termékek biztonságos és minőségi értékesítése, hűtő-, tároló-, és szállítóeszközök fejlesztése, gondolatébresztők és iránymutatók az új irányvonalak megtalálásában.
Látvány, íz, praktikum
A változó trendeket remekül reprezentálta az a 10 termék is, amit az idei Innovációs Díjra jelöltek. A szavazatok alapján a fődíjat az „Aurora” mag nélküli papaya nyerte el, nemcsak azért, mert a szavazatokhoz a gyomron keresztül vezet az út, hanem mert az izraeli fejlesztésű, valóban teljesen mag nélküli gyümölcs felvágás után is sokáig megőrzi állagát, illatát. A versenyben második helyen végző belga „Lemoncherry” paradicsom megosztotta a jelenlévőket sárgászöld, kissé éretlennek tűnő színe és limonádéra hajazó íze miatt. Remek ötlet a DIY ételcsomag Hollandiából, mely nemcsak a friss árukat, hanem fűszereket, tésztát és a 4 fő étkezéséhez elegendő egyéb hozzávalókat is tartalmazza. Érdemes megemlíteni még a Cabka GmbH Eye-catcher árukiemelő rendszerét, melyet Magyarországon egyedül a Vitamin Szalon® üzletekben lehet megtalálni. A praktikumot és a látványt vegyíti a német Polymer Logistic új, fahatású, de könnyen tisztítható és rakásolható műanyag ládáiban.
Meglepően sok csomagolóanyag- és gépgyártó kereste fel ajánlataival a kiállítás ideje alatt a standokat, annak köszönhetően, hogy a szervezők, a frissáru-kereskedelem technológiai megoldásainak fontosságát hangsúlyozandó, egy új, exkluzív fórumot hoztak létre 2015-ben. A Tech Stage lehetőséget nyújtott arra, hogy a kiállítók bemutathassák újdonságaikat, erősítsék az egymás közti párbeszédet és az előadások után személyes konzultációt folytassanak a technológia iránt érdeklődő látogatókkal.
Igaz hát az a mondás, miszerint: „Ami ma a Fruit Logisticán, az holnap az üzletekben.” A show 2016. február 3-án folytatódik!
Pónyai Réka
Kapcsolódó cikkeink
2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Agrárkamara: élénkül a kereslet a dió iránt, nőtt az ültetvények nagysága
A dió, a karácsonyi bejgli, a zserbó és a hókifli…
Tovább olvasom >Fogyasszunk minél több hazai diót!
Eljött a diós sütemények időszaka. Nem véletlen, hogy a karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >