Magányos étkezők és karácsonyi csúcs az Egyesült Királyságban
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége januári E-Scanner hírlevelének piackutatás rovata az Egyesült Királyság háztartásait vizsgálta az étkezések és a karácsony szempontjából. Jövőre új, promóciókat korlátozó szabályok lépnek életbe.
Nagy Britanniában 27,8 millió háztartással számolnak, folyamatos lassú növekedéssel. 8,2 millió egyszemélyes háztartást tartanak nyilván, közöttük a 45-64 éves férfiak egyre növekvő számban jelennek meg.
Magányos étkezések
A Sainsbury legújabb kutatása szerint a családi közös étkezések száma csökkenőben van az Egyesült Királyságban. A háztartások 28%-a étkezik közösen esténként. A rohanó életvitel, a válogatós családtagok és a különböző ételpreferenciák okozzák leginkább a magányos étkezéseket.
A 2000 brit válaszai alapján a rohanó életvitel a leggyakoribb oka annak, hogy a családok nem vacsoráznak együtt. A lakosság 55%-a elismeri, hogy küzd az idővel. Közel minden ötödik 25-34 éves ember azt mondta, hogy a későig nyúló munkavégzés miatt gyakran teljesen más ételt eszik, mint a család többi tagja. Ebben a korosztályban a szülők csaknem egynegyede beismerte, hogy gyermekeik a TV vagy a játékkonzol előtt étkeznek.
Karácsonyi csúcs 2020-ban
A Nielsen jelentése szerint az Egyesült Királyság kereskedelme decemberben a valaha volt legnagyobb karácsonyát élhette meg. Ebben az online csatorna is kulcsszerepet játszott. Az élelmiszerboltok online részesedése a december 26-ig tartó négy hét alatt megduplázódott, 12,5% -ra (2019-ben 6,7% volt ez az érték). A növekedés oka az volt, hogy összesen 8,5 millió háztartás, – az összes háztartás több mint 30% -a – vásárolt karácsonyi élelmiszert online, ami növekedés a 2019-es ugyanezen időszak 5,7 millió háztartásához képest.
A fizikai üzletekben való személyes vásárlás 10% -kal csökkent. Összességében, az internetet is beleértve, a vásárlók alkalmanként átlagosan 20 fontra növelték a kiadásaikat, – szemben az egy évvel ezelőtti 17 fonttal -, ami a látogatásonként valaha elköltött legnagyobb összeg a karácsonyi időszakban. Ezt eddig csak a májusi lezárások pánikbevásárlásaikor mért mindenkori 22 fontos csúcs haladja meg.
Új élelmezési szabályok
Az Egyesült Királyság szigorú korlátozást vezet be a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek és italok promóciójára 2022 áprilisától. Az új szabályok csak a HFSS-nek (magas zsír-, só- vagy cukortartalmú) minősített termékekre vonatkoznak. Ide tartoznak a kekszek, édességek, chipsek és üdítők, de nem az összes ilyen termék számít automatikusan HFSS-nek, mert a tápanyagprofil érték a döntő tényező.
A HFSS termékek nem kerülhetnek be bizonyos mennyiségi vásárlást ösztönző promóciókba, például az „egyet fizet kettőt kap” vagy „kettőt fizet hármat kap” típusúakba sem. A 185 négyzetméteresnél nagyobb üzletek pedig már nem helyezhetnek „egészségtelen” HFSS termékeket olyan jól látható helyekre, mint a kasszazóna,a boltok bejáratai, gondolavégek és ezek online megfelelői.
Kapcsolódó cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Egyre több a minőségi növényi alapú saját márkás termék
A PLMA adatai szerint az európai saját márkás eladások 2023-ban…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >