Lendületben a hazai kiskereskedelem
Értékben 8,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2018 első negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ez több mint kétszeresen túlszárnyalja az európai átlagot, amely a vizsgált időszakban 3,7 százalékon állt. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Folyamatosan emelkedik a hazai kiskereskedelem lendülete: A mennyiségi eladás 4,4 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában átlagosan ennek mértéke mindössze 0,9 százalék volt. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 3,8 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2,8 százalékkal emelkedtek.
A hazai élelmiszerpiacon a növekedés mértéke értékben 8,9% volt, míg a vegyi áruk piacának bővülési üteme kisebb mértéken, 5,8%-on áll.
– A húsvéti eladások idén az első negyedévben jelentkező hatása mindenképpen lökést adott a napi fogyasztási termékek piaca növekedésének, ugyanakkor az európai összevetésben is kiugró év eleji adat bizakodásra adhat okot az egész évre vonatkozóan – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Az élelmiszerpiacon minden csatorna növelni tudta értékesítését, a vegyi áruk körében a hiperek és a szuperek is inkább csak stagnálnak; a piacot továbbra is a diszkontok és a drogériák uralják, két számjegyű növekedéssel.
Kontinensünk huszonhárom vizsgált országából huszonkettőnél nőtt a kiskereskedelem forgalma, az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc volt (ld. táblázat). //
Kapcsolódó cikkeink
Továbbra is nagyon széles a kiskereskedelmi olló
A magyar kiskereskedelem továbbra is rendkívül változatos képet mutat: miközben…
Tovább olvasom >7,6%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Júliusban a várakozásokhoz közeli mértékben a nyers adatok szerint 7,7%-kal,…
Tovább olvasom >Így változott a forgalom a kiskereskedelemben a SZÉP-kártya használatával
Már több mint egy hónapja lehet élelmiszert vásárolni SZÉP-kártyával, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg…
Tovább olvasom >Szigorítást sürget a NAK a növényi eredetű termékek elnevezésére vonatkozóan
Az európai mezőgazdasági termelőket összefogó Copa-Cogeca állásfoglalást adott ki a…
Tovább olvasom >Új „sörre tesz” az AB InBev a light termékek versenyében
Az Anheuser-Busch InBev egy kedden tartott befektetői prezentációjában „globális márkává”…
Tovább olvasom >