Lejtmenetben a kiskereskedelmi forgalom
A KSH adatai szerint 2023. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12,6, naptárhatástól megtisztítva 13,1%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 10,3, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 29,3%-kal kisebb lett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 12%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,8%-kal csökkent.
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,8%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 14%-kal kisebb lett.
2023. január–márciusban a kiskereskedelmi forgalmának volumene 9,5%-kal csökkent. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 8,1, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 7,2, az üzemanyag-kiskereskedelemben 19,1%-kal kisebb lett az értékesítés volumene.
//
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >KSH: 2024-ben a mezőgazdasági kibocsátás értéke 8,0 százalékkal elmaradt az előző évitől
A mezőgazdaság teljes kibocsátása 2024-ben 4,0 ezer milliárd forint felett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >