Legtöbben megszokott boltjukban keresik a promóciókat
„Ritkán váltok megszokott boltomról másra, de amikor vásárolok, aktívan keresem a promóciókat”. Ezzel az állítással a Nielsen reprezentatív kutatása során a megkérdezettek 27 százaléka ért egyet, szemben az egy évvel korábban mért 24 százalékkal.
A fogyasztók promóciókhoz való viszonyát illetően ez a szegmens lett a legnagyobb. Megelőzték azokat, akik a legjobb promóciók hatására váltogatják az élelmiszerüzleteket, arányuk ugyanis 28 százalékról 25-re csökkent.
Szintén kisebb azok aránya, akik csak akkor vesznek meg valamit promócióban, ha amúgy is kedvelik a márkát. Itt az egy évvel korábbi 26 százalékos mutató 22-re változott.
A vásárlók 15 százalékának márkaválasztását csak ritkán változtatják meg promóciók.
A Nielsen a hiper- és a szupermarketekben tizennégy élelmiszer, valamint tizenegy háztartási vegyiáru- és kozmetikumkategória promóciós eladását folyamatosan méri és elemzi azzal a céllal, hogy az érintett vállalatok vezetőit segítse a minél jobb döntések meghozatalában: erőforrásaikat ne a kevésbé hatékony promóciókra pazarolják, hanem a legjobb eszközökre költsenek többet.
Összességében tavaly a felmért élelmiszerek – értékben mért – bolti értékesítéséből 43 százalék jutott promócióra. Ez 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A kategóriák közül kiemelkedik a sör és az étolaj, ahol a promóciós eladás részaránya 60 és 54 százalék.
A felmért vegyi kategóriáknál az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból a promóciós részesedés átlaga 43-ról 44 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Az átlagot legjobban a papír zsebkendő és az öblítő haladja meg, 63, illetve 56 százalékkal. n
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >