Legjobban a burgonyachips drágult
A snacktermékek kiskereskedelmi eladásai 8 százalékkal emelkedtek tavaly az előző évhez képest, és meghaladják a 33 milliárd forintot. Mennyiségben 6 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen, így a forgalom átlépte a 28 ezer tonnát. Mennyiségi szempontból a két legnagyobb szegmens, a hagyományos (ropi, perec, mix) és a mogyoró együtt adja az egész kategória forgalmának 60 százalékát. Előbbiből 4, utóbbiból 2 százalékkal adtak el többet múlt évben, mint azt megelőzően.
Értékben a burgonyachips a kategória sztárja. Ebben a tekintetben 11 százalékkal nőtt a bolti eladása, és piacának mérete több mint 9 milliárd forint.
Az átlagos fogyasztói árak eltérően alakultak. A snack hat szegmense közül az extrudált termékek kilónkénti átlagára 2005 decembere és 2006 decembere között csökkent. A pattogatott kukorica átlagára stagnált. A legnagyobb drágulás a burgonyachipseknél következett be, 11 százalékkal.
A kereskedelmi márkák részaránya ebben a kategóriában kiemelkedik a hazai átlagból, s a tendencia növekvő. A kereskedelmi márkák mennyiségi forgalmából tavalyelőtt mért 29 százalék után decemberben 31 százalékot regisztrált a Nielsen.
Bolttípusok szerint az összes snack szegmens mennyiségi forgalmából a 401–2500 négyzetméter közötti csatorna elvett 1 százalékot a hipermarketektől. A kisebb, hagyományos boltok tudták tartani 40 százalékos piaci részesedésüket.
Ha azonban az egyes szegmenseket nézzük, akkor szembetűnik a mogyorónál/nemes magvaknál és pattogatott kukoricánál a hipermarket kimagasló (39, illetve 37 százalékos) piaci részesedése. 401–2500 négyzetméter közötti bolttípusnál kiemelkedik a tortillachips (67 százalék). A kis boltok extrudált termékekből adnak el sokat, hiszen 59 százalékos piaci részesedést értek el tavaly. A lisztes termékek és a burgonyachips bolti eladásából pedig egyaránt 43 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >