Lánchíd klub szakkönyvtár
Kozák Ákos: Kincskeresők (Pillanatfelvétel a magyar fogyasztóról)Érdekes helyzetben fogtam bele Kozák Ákos könyvébe. Furcsa érzés ugyanis egy olyan szerzőtől olvasni, akit már évek óta személyesen ismer az ember, számtalan előadását és szakmai vitákban elhangzott érvelését hallotta.
Elfogultság ide, ismeretség oda, a magyar fogyasztóról könyvet írni szerintem bátorság, viszont nagyon időszerű. Kell hozzá egy jó adag elszántság, meg persze egy csomó elemezhető piackutatási adat, felgyülemlett tudás, nemzetközi kitekintés és persze egy jó adag megérzés és kreativitás.
A könyvben a közismert szakember-író a rendelkezésére álló, nem kis méretű adatbázisból egy mindenki számára követhető logika alapján próbálja megrajzolni a magyar fogyasztót. Aki kicsoda is valójában? Végül is lehet bármelyikünk, hiszen mindegyikünk fogyasztó „civilben”.
Elképzelt, de számomra valós személyek, családok élethelyzetének bemutatása vezeti be és színesíti a fejezeteket, bemutatva a tipikus fogyasztói mintákat. Az író több szempontból vizsgálja, hogy milyen események alakították a jelen magyar fogyasztójának szokásait. Így képet kaphatunk a nagyvilág és a régió fogyasztói trendjeiről, magyar vonatkozásairól. Megtudhatjuk azt is, hogy a magyar társadalom demográfiai változásai (öregedés, egyszemélyes háztartások stb.) és az újonnan kialakuló fogyasztói csoportok milyen hatással vannak fogyasztásunkra, valamint a gyártók és a kereskedők hogyan igazodhatnak az egyre (ön)tudatosabb, bonyolultabban elérhető vevői igényekhez.
Azonban nem csak a mindennapi fogyasztási cikkek piacáról szól a könyv, helyet kapnak hosszabb-rövidebb elemzések az elektronikai és a ruházati cikkek nemzetközi és hazai vonatkozásairól, a globális márkák erejéről, az egy főre jutó nemzetközi fogyasztási rátáról. Nem maradhat ki persze a saját márka és a diszkontosodás, mint általános jelenség vizsgálata sem. Aztán szó esik még a sokat vitatott média vibráló világáról, életstílusunk és értékrendünk változásairól.
A szerző még arra is vállalkozik, hogy a kutatási adatok, táblázatok, grafikonok és kapcsolódó forrásmunkák szakszerű elemzésén túl a jövő elképzelt fogyasztási szokásait, a fogyasztói környezet várható változásait felvázolja.
Aki keres, az talál. Hogy kincset vagy „csak” olvasási élményt, szintetizált ismeretet vagy új megközelítést, döntse el mindenki maga. De ehhez kézbe kell venni ezt a könyvet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >