KSH: tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Tavaly novemberben a nyers adat szerint 5,3 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz mérve – jelentette hétfőn első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az előző hónapban valamivel magasabb, 6,4 százalékos kiigazítatlan, illetve 5,5 százalékos naptárhatástól megtisztított növekedést mért a KSH.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 1,7 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene novemberben az előző havi 3,9 százalékos ütemet követően. A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben viszont 8,0 százalékról 9,1 százalékosra gyorsult a növekedés, míg az üzemanyag-vásárlások 5,6 százalékkal emelkedtek az októberi 4,4 százalék után. A nem élelmiszerjellegű iparcikkek eladásai a nyers adat szerint árnyalatnyival még jobban, 9,3 százalékkal nőttek, az élelmiszerüzletek forgalmában 1,5 százalékos kiigazítatlan növekedést jelezett a KSH, és az üzemanyag-forgalom 5,3 százalékkal nőtt.
Az első tizenegy hónapban a forgalom volumene naptárhatástól megtisztított adatok szerint 6,3 százalékkal, naptárhatással kiigazítva 6,2 százalékkal volt nagyobb, mint az előző év azonos időszakában.
A nyers adatok szerint a nem élelmiszerjellegű iparcikkek értékesítési volumene 9,3, az élelmiszereké 3,7 százalékkal, míg az üzemanyag-forgalom 6,4 százalékkal nőtt az előző év január-novemberéhez viszonyítva. A naptárhatástól megtisztítva rendre 9,4, 3,8, illetve 6,5 százalékos volt a forgalom növekedése.
A kiskereskedelmi forgalom részletes adatait január 24-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >