KSH: megélénkült a külkereskedelmi áruforgalom
Októberben az áruexport euróban számított értéke 6,5, az importé 9,7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken.
Az adatok mindkét oldalon élénkülést mutatnak az export szeptemberi, 2,4 százalékos csökkenése és az import 6,4 százalékos emelkedése után. A külkereskedelmi többlet 232 millió euróval csökkent tavaly októberhez képest, 293 millió euró volt.
Euróban az export értéke 9,456 milliárd euró volt, a legmagasabb a második fél évben, és 9,2 százalékkal több az előző havinál. Az import októberi értéke először lépte át a 9 milliárd eurót, 9,163 milliárd euró volt, 9,0 százalékkal több az előző havinál.
Az export októberi javulását előre vetítette az ipari termelés előzetes adata, amely 5,9 százalékos növekedést mutatott a szeptemberi (0,6 százalékos) csökkenés után.
Az októberi kivitel 82 százaléka Európai Unió tagállamaiba ment, az import 73 százaléka onnan érkezett, jegyezte meg a KSH.
Az első tíz hónapban 5,154 milliárd euró volt az exporttöbblet, 1,671 milliárd euróval kevesebb, mint a múlt év azonos időszakában. Az export 4,5 százalékkal, az import 7,0 százalékkal nőtt euróban a tavalyi január-októberi időszakkal szemben. (2017-ben az export 8,3 százalékkal nőtt euróban számolva, az import 11,2 százalékkal haladta meg az előző évit. Az exporttöbblet 1,647 milliárd euróval 8,078 milliárd euróra csökkent a 2016-os 9,725 milliárdról.)
A külkereskedelmi forgalom októberi részletes adatait december 21-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >