KSH: íme, az élelmiszerek, amelyek a legjelentősebb infláción estek át egy év alatt
Augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 15,6 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbiakat, egy hónap alatt 1,8 százalékkal nőttek – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az elemzők 15,7 százalékos augusztusi inflációt vártak. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább, 30,9, illetve 14,8 százalékkal. Az éves maginfláció 19,0 százalékos, a nyugdíjas kosárra számított fogyasztói áremelkedés 15,7 százalékos volt augusztusban – közölte a KSH.
A fogyasztói árak átlagos emelkedése 1,9, a maginfláció 2,3 százalékponttal gyorsult a júliusi 13,7, illetve 16,7 százalékosról.
Az élelmiszerek ára augusztusban 3,3 százalékkal nőtt és a 30,9 százalékos éves emelkedés 3,9 százalékponttal élénkebb a júliusinál.
Íme, a sokkoló lista:
- a margarin (66,9%),
- a kenyér (64,3%),
- a sajt (61,0%),
- a száraztészta (57,9%),
- a tejtermékek (54,7%),
- a vaj és vajkrém (54,5%),
- a péksütemények (45,4%),
- a tojás (42,0%),
- a rizs (40,9%),
- a baromfihús és
- az édesipari lisztesáru (40,4%) drágult.
Átlag alatti mértékben, 15,9%-kal nőtt az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára. A csokoládé, kakaó 17,1, a cukor 9,3, az étolaj 5,0%-kal került többe.
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 13,1, ezen belül a szeszes italok 15,5 százalékkal drágultak. Az állateledelek ára 40,3, a palackos gázé 27,4, a lakásjavító és -karbantartó cikkeké 26,7, a testápolási cikkeké 20,3, a járműüzemanyagoké 6,2 százalékkal lett magasabb a KSH jelentése szerint.
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >