KSH: 2,3 százalékkal nőtt a GDP a harmadik negyedévben
Magyarország bruttó hazai terméke (GDP) 2,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken.
A növekedést alapvetően az ipar, azon belül a járműgyártás, valamint a kereskedelem, szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás teljesítményének bővülése okozta.
A naptárhatással kiigazított és rendkívüli tényezőktől megszűrt adatok szerint a harmadik negyedévben 2,2 százalékos volt a gazdaság teljesítményének emelkedése az előző év azonos időszakához viszonyítva a második negyedévi 2,4 és az első negyedévi 3,1 százalékot követően.
Az előző negyedévhez viszonyítva 0,5 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék volumene az idei harmadik negyedévben a szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint, csakúgy, mint az első két negyedévben.
Az első három negyedévben 2,8 százalékkal nőtt a GDP a nyers adatok és a naptárhatástól megszűrt adat szerint is, az első fél évi 3,1 százalékot követően. A naptárhatás mellett az egyéb egyszeri hatásoktól is megtisztított adatok szerint 2,6 százalékos volt a három negyedévi növekedés, míg az első fél évben 2,8 százalékot regisztrált a statisztika.
Az adatok ismertetetésekor Szőkéné Boros Zsuzsanna, a KSH főosztályvezetője elmondta: a növekedési ütem mérséklődésében szerepet játszott a mezőgazdaság teljesítményének visszaesése, de az ipar, valamint a feldolgozóipar éves bővülése is kisebb volt az eddiginél. Ugyanakkor az előző negyedévhez képest a szolgáltatások nagyobb mértékben járultak hozzá a növekedéshez – tette hozzá. Az építőipar teljesítménye az idei harmadik negyedévben megtorpant.
A harmadik negyedévi GDP részletes adatait december 4-én teszi közzé a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >