KSH: 15 százalékkal bővült a mezőgazdasági kibocsátási érték
A mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke megközelítette a 4 ezer milliárd forintot az idei évben, ami 15 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A növekedéshez az árak 42 százalékos emelkedése járult hozzá, míg a teljes termelési volumen 19 százalékkal, ezen belül a növénytermesztésé 28, az állattenyésztésé 6,1 százalékkal csökkent, a szolgáltatásoké 1,0 százalékkal nőtt – közölte szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A csapadékszegény időjárás és a nyári hónapokra kialakuló súlyos aszály az összes haszonnövény termesztését akadályozta. A ráfordítások jelentős drágulása az állattenyésztést is visszavetette. A gabonafélék mennyisége összességében 37, ezen belül a kukoricáé 57, a zabé 51, a rozsé 32, a búzáé 18 és az árpáé 10 százalékkal esett vissza. A repce termésmennyisége 38, a napraforgóé 35 százalékkal lett kisebb, a fehérjenövényeké és a dohányé szintén csökkent, így az ipari növények mennyisége összességében 34 százalékkal zsugorodott. A takarmánynövények volumene 9,7, a kertészeti termékeké 7,8, a burgonyáé 16 százalékkal csökkent. Az egyéb növényi termékek és a gyümölcsfélék mennyisége változatlan maradt. Az őszibarack termésmennyisége az előző év alacsony bázisához képest 65 százalékkal növekedett. A szőlő mennyisége 1,9 százalékkal csökkent.
Az állattenyésztés teljes termelési volumenének 6,1 százalékos visszaesésén belül az élő állatok termelése 8,0, az állati termékek termelése 2,0 százalékkal csökkent.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >