Közös szándéknyilatkozatot írtak alá a dohánypiac szereplői
Közös szándéknyilatkozatot írtak alá a dohánypiac képviselői – közölte a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint az aláírók megerősítették, hogy egyetértenek a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény szellemiségével, a rendszer zökkenőmentes 2013. július 1-jei felállásának fontosságával, a piac és a fogyasztók ellátásának biztosításával.
Rögzítették szándékukat arra, hogy fontos tényezőként veszik figyelembe a fogyasztók érdekeit és az ellátás biztonságnak a lehető legnagyobb mértékű biztosítását.
A közlemény szerint a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. kezdeményezésére jött létre a nyilatkozat, amelynek célja a Magyarországon 2013. július 1-jével kialakításra kerülő új dohánytermék-kiskereskedelmi rendszer bevezetése, a törvények betartatásának hangsúlyozása, valamint szakmai egyeztetés és az együttműködés hatékony megerősítése.
A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. az aláíráskor felhívta a figyelmet arra, hogy valamennyi hazai dohánypiaci szereplőnek fokozott figyelemmel kell lennie tevékenysége során az Fdvtv-ben megfogalmazott törvényi célok megvalósulására és a rendelkezések maradéktalan betartására – álla a közleményben.
Gyulay Zsolt, a Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a továbbiakban rendszeres szakmai konzultációt kíván folytatni és minden erejével azon lesz, hogy egy összehangolt, hatékony rendszer kerüljön kialakításra a törvények szigorú betartatása mellett – tették hozzá.
A közös szándéknyilatkozatot aláírták: Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt., a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesülete, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., a Continental Dohányipari Zrt., az Imperial Tobacco Magyarország Kft., a JTI Hungary Zrt., a Philip Morris Magyarország Kft. és a Róna Dohányfeldolgozó Kft. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >