Közös erőfeszítéssel a legnehezebb akadályok is legyőzhetők
A 2020-as év különleges volt mindenki számára, természetesen az üzleti szektor számára is új és soha nem látott kihívásokat hozott. A koronavírus-járvány okozta világszerte tapasztalható nehézségek ráirányították a figyelmet, hogy mennyire fontos a kiskereskedelemben a gyors reagálás, a rugalmasság és az új keretekhez való alkalmazkodás. A dm számára a felelősségvállalás a vállalati filozófia és kultúra alapvető eleme, amely ebben a helyzetben kiemelt szerepet kapott, és közös alapot jelentett ebben a kritikus időszakban is, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgálják ki a vásárlókat.
Rugalmasság, szolidaritás, egymás iránti felelősség
A globális koronavírus-járvány a mindennapi élet korlátozásához, sürgős intézkedések végrehajtásához, előre nem látható változásokhoz vezetett a munkában és a magánéletben egyaránt. A dm a járványhelyzet kezdete óta alapvető higiéniai termékekkel járul hozzá a vásárlók kiszolgálásához, segíti a járványügyi védekezést. A vállalat a járványhelyzet kezdete óta kiemelt hangsúlyt fektet a munkatársak és a vásárlók egészségvédelmére. Valamennyi egységében: az üzletekben, raktárakban és az irodákban is rendkívüli intézkedések sora segíti, hogy a munkát mindenki biztonságosan, a lehető legmagasabb színvonalon végezhesse.
A vírushelyzet kihívásait a dm rugalmasan, a személyes élethelyzetek sokféleségét figyelembe véve kezeli, miközben gazdasági közösségként egy rendkívül gyorsan változó közegben kell helyt állnia folyamatosan. A vállalat számára a felelősségvállalás részeként mindvégig prioritás volt a munkahelyi stabilitás és támogatás biztosítása a kollégáknak, ezen felül októberben a dm Magyarország minden munkavállalója 50 000 forint értékű egyszeri hozzájárulást kapott munkája elismeréseként. A munkatársak a járvány idején megmutatták, hogy a szolidaritás és az egymásért vállalt felelősség az éles helyzetekben még erősebbé teszi a közösséget, a közös erőfeszítéssel pedig a legnehezebb akadályok is legyőzhetők.
Forgalom a járvány árnyékában
2020 februárjában és márciusában a fogyasztók világszerte megrohamozták az élelmiszer-áruházakat és a drogériákat a világjárvány keltette aggodalmak hatására, több hullámban vettek élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket. A felvásárlási hullám a nem élelmiszer kategóriákat is utolérte: jelentős mértékben felhalmoztak toalettpapírból, papír zsebkendőből, törlőkendőkből és fertőtlenítőszerekből is. Hazánkban a koronavírus-járvány a legnagyobb változást a dm drogérialánc kínálatában a szappanok, kézfertőtlenítők, fertőtlenítőszerek, vitaminok és a papíráruk árucsoportokban hozta. Ezek eladása a korábbi értékekhez képest a havi mennyiség többszörösére emelkedett. A drogéria folyamatosan fejlődő online shopjának forgalma is sokszorosára nőtt a járványhelyzet idején, ez ugyancsak rugalmasságot kívánt, és a folyamatok optimalizálását tette szükségessé. Az online shop két évvel ezelőtti indulása óta dinamikusan fejlődik, egyre több látogatóval és vásárlóval büszkélkedhet. A legfőbb cél, hogy minél szélesebb termékkínálatot nyújtsanak, és a szolgáltatásokat is folyamatosan bővítsék. Fontos, hogy a felmerülő vásárlói igényekre rugalmasan reagáljon a shop, így járulva hozzá a kényelmes és gyors vásárláshoz. Már több mint 10 000 termék közül válogathatnak a látogatók, és további online exclusive termékekkel várják a vásárlókat. Az oldalon plusz szolgáltatásként termékértékelés érhető el, a boltra szállítás lehetősége is adott, valamint már az active beauty alappontok gyűjtésére is van lehetőség az online vásárlás során is. Az oldalra látogatók tájékozódhatnak a bolti készletekről, az üzletkeresővel pedig informálódhatnak üzletük bővített kínálatáról is, erősítve ezzel a bolti és online értékesítés közötti kapcsolatot.
A forgalom a tavaszi magas és mélypontokat követően visszaállt a prognosztizált pályára. A dm a gazdasági évet sikeresen zárja, és bizakodva tekintve a jövőbe. A vállalat a projektjeit, a korábban meghatározott fejlesztéseket folytatja, a jövőt építi, ami fontos a hosszú távú stratégia szempontjából.
A dm tovább erősíti active beauty törzsvásárlói programját, 2020 őszén új applikációval lepték meg a vásárlókat, s vonzó pontpromóciókat kínálnak hónapról hónapra. A dm tartós ár garanciája, a Mindig megéri kiszámíthatóságot, tervezhetőséget jelent, hiszen a tartós árakat a vállalat négy hónapon keresztül nem emeli.
Tavasszal megújult a dm termékkínálata
A koronavírus-járvány okozta nehézségek nem állították meg a szortiment megújulását, bővítését. A tavaszi layout-átalakítás nyomán megújult kínálattal várta a dm a vásárlóit. A drogéria célja, hogy az árukészletét és annak bolti megjelenítését a beszállítókkal együttműködve az aktuális vásárlói igényeknek megfelelően rendszeresen alakítsa. Ezért 2019-ben megkérdezte vásárlóit, hogy milyen termékeket látnának szívesen a polcokon. A kérdőíves visszajelzések egyértelműen megmutatták, hogy még több fenntartható termékkel szeretnének találkozni a boltokba betérők. Ez egybeesik a dm törekvéseivel, hiszen a drogéria évek óta elkötelezett a fenntarthatóság mellett, így a termékpaletta eszerint is bővült.
Fenntarthatóság a mindennapokban
A vállalat számára a járványhelyzet okozta kihívások mellett is kiemelt terület maradt a fenntarthatóság. A környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, mindennapi gyakorlatában és a saját márkás termékek fejlesztésében: mind az összetevők mind a csomagolások terén fontos lépések történtek.
Új szolgáltatásként szeptembertől a dm üzleteiben zöld árcímkével teszik láthatóvá, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat. Széles termékkínálatunk mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretnék segíteni. A dm tudatos fogyasztás és a termékfejlesztés terén tett erőfeszítéseit a Trade magazin Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal ismerte el 2020 őszén, valamint a dm edukációs Kezdd kicsiben programja elnyerte az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjat a Jövő gazdasága kategóriában. (X)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >