Közel másfél tonna hulladékot gyűjtött a Lidl a PET Kupával közösen
A Duna teljes hosszát érintő, nemzetközi hulladékgyűjtő akció keretében a Lidl Magyarország és a PET kupa önkéntesei megközelítőleg közel másfél tonna hulladéktól tisztították meg a Francia-öböl területét Budapesten. A diszkontlánc is csatlakozott a Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának részeként megvalósított „River Cleanup Collective @Duna – Együtt a tisztább folyókért” kezdeményezéshez, melyben Európa-szerte 10 országból, összesen 16 Lidl és Kaufland vállalat vett részt.
A projekttel a Schwarz Csoport és a Lidl célja, hogy a hulladék összegyűjtésével és újrahasznosításával megelőzzék a Duna és ezáltal közvetetten a világ óceánjainak szennyezését. A hulladékgyűjtő akció eredményeként összegyűjtött 300 zsák hulladék megközelítőleg felét – a fém, üveg és műanyaghulladékot – szelektálva gyűjtötték zsákokba a résztvevők, amelyet a PET Kupa segítségével szállítanak el újrahasznosításra.
A River Cleanup Collective @Duna a Schwarz Csoport átfogó REset Plastic stratégiájának részeként valósult meg, amelynek célkitűzései mellett a Lidl Magyarország 2018-ban kötelezte el magát. A diszkontlánc vállalta, hogy 2025-ig 20%-kal csökkenti műanyagfelhasználását, sajátmárkás termékei csomagolásának 100%-át pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi, továbbá abban legalább 25%-ban újrahasznosított műanyagot használ fel. E törekvések mentén a Lidl már számos csomagolását átalakította, ahol lehetséges, elhagyta a műanyagot, csökkentette a mennyiségét, növelte az újrahasznosíthatóságot vagy újrahasznosított műanyagot használt fel.
„Büszkék vagyunk arra, hogy összhangban a műanyagcsökkentési stratégiánkkal az elmúlt egy évben már három hulladékgyűjtő akciót is szerveztünk, melyeken, beleértve a mostanit is, kollégáinkkal közösen összesen több mint 2 tonna hulladéktól szabadítottuk meg Budapest erdeit és a Duna partot. Természetesen határozott lépéseket teszünk a REset Plastic stratégia más célkitűzéseinek megvalósítása érdekében is, amit jól példáz, hogy törekvéseinknek köszönhetően a saját márkás termékeinkhez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag használatunkat 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenünk”
– mondta el Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető.
A Schwarz Csoport is eredményesen halad a kitűzött célok elérése felé: minden országot és mindkét kiskereskedelmi láncot (Lidl és Kaufland) tekintve összességében 18%-kal csökkentette műanyagfelhasználását saját márkás csomagolásaiban és minden országot figyelembevéve 14%-ban tartalmaznak a csomagolások újrahasznosított anyagot. A fentiek mellett, mind a 32 országban, ahol Lidl és Kaufland működik, a vállalatcsoport már félúton jár a kitűzött célja felé, jelenleg saját márkás termékei csomagolásának 50%-a maximálisan újrahasznosítható.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >