Koncentrált a drogériapiac
A három nagy drogérialánc együtt csaknem 90 százalékos részesedést szerzett a mintegy 250 milliárd forintos hazai illatszer-kiskereskedelemben – olvasható a Világgazdaság Online-on.
Az elmúlt évben 696 vállalkozás foglalkozott Magyarországon illatszer-kiskereskedelemmel a Nemzeti Cégtár adatai szerint, együttes árbevételük 228 milliárd forint volt, az előző évinél 33-mal kevesebb cég ért el 26 milliárd forinttal kisebb forgalmat. A szektor 2,7 milliárdos nyeresége teljes egészében eltűnt, az alkalmazottak száma azonban megmaradt a 8600 fős szinten.
Várakozások szerint az idén a piac nagysága újra elérheti a 2016-os 250 milliárd forintot, ami elsősorban a három vezető szereplő, a DM, a Rossmann és a Müller növekedésével magyarázható. Az említett láncok eddig is dinamikusan bővültek, de a kedvező makrogazdasági környezetből fakadó többletfogyasztás már akkora pluszbevételt hoz nekik, ami ellensúlyozhatja a kisebb piaci szereplők fokozatos lemorzsolódását. Utóbbiak főként azért szorulnak ki, mert a beszerzés és a logisztika terén nem versenyezhetnek a nagy láncokkal, amelyek ráadásul a változó fogyasztói igényekre reagáló termékbevezetésekkel még inkább maguk felé billentették a mérleg nyelvét.
A piacvezető DM például a 2017 októberétől 2018 szeptemberéig tartó üzleti évben 10 százalék feletti növekedéssel 103 milliárd forintos árbevételt ért el. A múlt hónapban zárt esztendő több változást is hozott a 262 tagú hálózatban, például hét-hét boltot nyitottak, illetve újítottak fel, kilencet bővítettek, 18-nak pedig az üzletképét frissítették.
A vállalat 2887 dolgozót foglalkoztat, közülük 404-en legalább 15 éve, 85-en több mint húsz éve dolgoznak a Magyarországon 1992 óta jelen lévő vállalatnál. A január végén indult webshopban már 9000 termék érhető el, az átlagos kosárérték a hagyományos bolti vásárlások háromszorosa. Az eddigi rekordot egy 199 ezer forintos bevásárlás tartja.
Már 1022 településre szállítanak ki, az online rendeléseknél a pelenka, a papír, a bébiétel, a babaápolási termékek, a konvencionális élelmiszerek és az állateledelek a legkeresettebbek.
A GDPR uniós adatvédelmi rendelettel összefüggésben hűségprogramját is megújította a DM. Míg a társaság a korábbi változatnál kilenc év alatt gyűjtött 1,3-1,4 millió tagot, addig az új törzsvásárlói programban fél év alatt csaknem egymillió tagja lett. A saját márkás termékekből származó bevétele 16 százalékkal nőtt, a lánc 3800-féle árucikket kínál. Száz forintból harmincat költenek a vásárlók ezekre a termékekre. (Gyöngyösi Balázs, vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Happy Periods: a Rossmann is támogatta az Artemis menstruációs szegénység elleni küzdelmét
Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a…
Tovább olvasom >BlokkParádé április végéig a Rossmannál
A Rossmann üzletekben és az Online Drogériában történő áprilisi vásárlásaiddal…
Tovább olvasom >Exkluzív márkáira fókuszál a ROSSMANN
A ROSSMANN kínálatában a nagy nemzetközi és saját márkás brandek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nébih: a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult a tavaszi élelmiszerellenőrzés
Körülbelül ugyanannyi figyelmeztetéssel, de a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult az…
Tovább olvasom >Fidelity International befektetési kitekintő: fontos az időzítés
Az év során eddig csökkent az infláció, és a piacok…
Tovább olvasom >KPMG: Meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést,…
Tovább olvasom >