Kolbászból, szalámiból jobban fogy a gyártói márkás termék

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 02. 02. 00:00

A GfK Hungária legfrissebb felmérése szerint tavaly január és október között három százalékkal több feldolgozott húskészítmény fogyott Magyarországon, mint az előző év azonos időszakában.

Amíg a gyártói márkás termékekből csaknem egy százalékkal fogyott kevesebb,
mint 2005. január-októberben, addig a saját márkás feldolgozott húskészítmények
mennyiségi értékesítése több mint 17 százalékkal emelkedett. Szinte minden
kategóriára igaz, hogy a gyártói termékek mennyiségi értékesítése csökkent, míg
az egy-egy kereskedelmi lánc által forgalmazott, úgynevezett saját márkás termékek
értékesítése növekedett.
E megállapítás alól a szalámik és a kolbászok jelentenek kivételt. A
tradicionális magyar húskészítmények esetében a fogyasztók látszólag
ragaszkodnak a gyártók által forgalmazott márkákhoz: kolbászból négy
százalékkal több gyártói márkás termék fogyott 2006 első tíz hónapjában, mint
az előző év azonos periódusában – a saját márkás termékek értékesítése viszont
több mint tíz százalékkal visszaesett. A szalámi esetében szintén növekedés
(kilenc százalék) volt tapasztalható a márkás termékek körében, viszont ezen a
területen a kereskedelmi márkás termékek értékesítése is jelentősen – mintegy
22 százalékkal – nőtt a vizsgált időszakban.
A feldolgozott húskészítmények legfőbb beszerzési forrása a hipermarket: a
fogyasztók által összesen vásárolt mennyiség 24 százaléka ezekben az üzletekben
kerül a vásárlók kosarába. Az értékesített mennyiség ötöde a diszkontokban kel
el, ezt követik 17-17 százalékos részesedéssel a szupermarketek és a lánchoz
tartozó kisboltok. Szakboltban, hentesnél a feldolgozott húskészítmények
mennyiségi forgalmának öt százalékát veszik – a kolbász esetében ez a csatorna
nyolc százalékkal részesedik az összforgalomból.

A baconok csaknem
hétszázalékos forgalomnövekedést értek el az elmúlt időszakban, az összeladot
mennyiség 37 százaléka a hipermarketekben fogy. A kenőmájasok és a virsli
forgalma öt-öt százalékkal emelkedett egy év alatt. A diszkontok szerepe a
kenőmájasok forgalmában a legmagasabb, a teljes mennyiség harmadát efféle
boltokban veszik a vásárlók, a hipermarketek itt a második helyre szorultak 27
százalékos forgalmi részesedéssel.

Kapcsolódó cikkeink