Kiválasztották a Henkel Art.Award 2011 nyertesét

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 21. 11:51

A Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE) immár tizedik alkalommal hirdette meg a Henkel Art.Award. díjat a régió 23 országában. Idén összesen 870 nevezés érkezett a művészeti díjra, amelyet egy orosz művész, David Ter-Oganyan nyert el. Az elismeréshez 7000 eurós pénzjutalom és két önálló kiállítás megrendezésének lehetősége tartozik, így összértéke 35 000 euró.

A Henkel ezzel a versennyel és díjjal kíván hozzájárulni a kelet-közép-európai régió művészeti kultúrájának kibontakozásához. Örülünk, és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a díj ilyen kitűnő hírnevet szerzett. A Henkel Art.Award. eddigi 10 éve során több mint 20 kelet-közép-európai ország 4500 mûvésze 25 000-nél is több műalkotást nyújtott be – mondta a bécsi Modern Művészetek Múzeumának (MUMOK) dísztermében megrendezett díjátadó gálán Günter Thumser, a Henkel CEE elnöke.

Idén pontosan 870 fiatal művész alkotásait értékelte a múzeumi szakemberekből, műértőkből, elismert kurátorokból és galériatulajdonosokból álló nemzetközi zsűri. A pályázatokat elbíráló zsűri elnöke a MUMOK múzeum igazgatónője, Karola Kraus volt. A pályaművek értékelésében továbbá részt vett Lukasz Ronduda, a varsói Modern Művészeti Múzeum vezetője és Zdenka Badonivac, a ljubljanai művészeti múzeum, a „Moderna Galerija” igazgatója.

A szakértők az 1981-es, Rosztovi (Oroszország) születésű David Ter-Oganyant nevezték meg a díj nyerteseként. A győztesnek a 7000 eurós pénzjutalmon túl lehetősége lesz arra, hogy a MUMOK-ban, illetve a saját hazájában is egy önálló kiállítást rendezzen.
A Henkel Art.Award. díjat a MUMOK és a KulturKontakt Austria együttműködésével hirdeti meg és osztja ki minden évben a Henkel.
Nagyra értékelem a Henkel elkötelezettségét, hogy támogatja a fiatal kelet-európai művészeket, és örömmel adom át ezt a díjat a MUMOK múzeumban – mondta a díjátadó eseményen Karola Kraus, a zsűri szóvivője és a MUMOK igazgatója.

A Henkel vezető márkáival és technológiáival világszerte három üzleti területen működik: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika, illetve adhesive technologies (ragasztás technológiák). Az 1876-ban alapított Henkel vállalatnak mind a lakossági mind az ipari területeken vezető pozíciói vannak többek között olyan jól ismert márkákkal, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite. A vállalat 2010-ben közel 48 ezer munkatársával
15,092 milliárd euró árbevételt és 1,862 milliárd euró üzleti eredményt ért el. A Henkel elsőbbségi részvényeit jegyzi a DAX német tőzsdeindex és a vállalat a Fortune Global 500-as listáján is szerepel.

A bécsi székhelyű Henkel CEE 32 országban koordinálja a vállalatcsoport üzleti tevékenységét. A Henkel CEE irányítása alá tartozik Ausztrián kívül Albánia, Azerbajdzsán, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Cseh Köztársaság, Észtország, Fehéroroszország, Grúzia, Horvátország, Kazahsztán, Kirgizisztán, Koszovó, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Magyarország, Moldova, Mongólia, Montenegró, Oroszország, Örményország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Tádzsikisztán, Törökország, Türkmenisztán, Ukrajna és Üzbegisztán.

A Henkel Magyarország Kft. 2010-ben 82,9 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el és állományi létszáma az éves átlagot tekintve 548 fő volt. Legismertebb márkái például a Biopon, Ceresit, Loctite, Persil, Schwarzkopf, Thomsit, Tomi.

Kapcsolódó cikkeink