Kiugróan pozitív eredményt hozott az Auchan Korzó vásárlóinak körében végzett kutatás
A Nhood Services Hungary Kft. nemrégiben elégedettségi felmérést készített legfőbb ügyfele, a Ceetrus portfóliójába tartozó Auchan Korzó vásárlóinak körében. A márkához országszerte 18 Auchan áruházban csaknem 650 üzlet, szolgáltató, étterem és kávézó, köztük számos ismert világmárka tartozik. Az elégedettségi kutatás az Auchan Korzó márka ismertségét, márkanagyköveteinek spontán és támogatott ismertségét, valamint népszerűségét, a márkakommunikációval való találkozást, illetve a leggyakrabban látogatott áruházzal kapcsolatos elégedettséget vizsgálta.
2020-ban az Auchan Korzó – ismertségének növelése érdekében – teljes körű márkafrissítésen esett át. Az addig használt „Korzó” elnevezés helyett az online és offline platformokon is bevezetésre került az Auchan Korzó márkanév, mellyel a márka a fogyasztók számára közismertebb Auchan márkanév mellé került. A márka arculati elemeiben is az Auchanhoz igazodott. A megújulás keretében a „Vásárolj be, kapcsolódj ki” szlogen is bevezetésre került a logóban, illetve a márka célcsoportjai is kibővültek. A kommunikáció ma már a női célcsoport mellett a férfiakat is célozza, illetve az egyedülálló fiatalok mellett fontos szerepet kapott a kommunikációban a családosok és az idősebbek csoportja is. Márkanagyköveteivel – Lékai-Kiss Ramónával és Stohl Andrással – az Auchan Korzó üzemeltetője 2020 szeptembere óta dolgozik együtt. A mostani elégedettségi felmérés azzal a céllal készült, hogy kiderítse, mennyire vált be az elmúlt két évben alkalmazott új marketingstratégia.
A kutatás online és helyszíni megkérdezésből állt. Az online felmérés elsősorban az Auchan Korzó Facebook és Instagram oldalát követőket, illetve az auchankorzo.hu oldal látogatóit célozta, míg a helyszíni kutatás a 18 Auchan áruházban személyes megkérdezéssel történt a 18-70+ évesek körében, azonos arányban. Az online kérdőívet, melyet januárban két héten keresztül érhettek el az érdeklődők az Auchan Korzó közösségi platformjain, 572-en töltötték ki, míg a 2022. január 24-30. között zajló helyszíni adatfelvétel megkérdezettjeinek száma 1081 fő volt.
Az online kérdőív válaszadói között az Auchan Korzó márka ismertsége kifejezetten magas, 88 százalékos, a márkanagykövetek – Lékai-Kiss Ramóna és Stohl András – spontán ismertsége 67 százalékos. A márkanagykövetek támogatott ismertségére vonatkozó kérdés során – melyben a kitöltőknek egy olyan listából kellett kiválasztania az Auchan Korzó reklámarcait, amin több híresség neve is szerepelt -, a megkérdezettek fele (50%) választotta ki helyesen Lékai-Kiss Ramónát, és valamivel kevesebb, mint fele (46%) ismerte fel Stohl Andrást. A válaszadók körében a két márkanagykövet közül Lékai-Kiss Ramóna a népszerűbb, őt a megkérdezettek csaknem 80 százaléka találta szimpatikusnak, míg Stohl Andrást 69,1 százalék.
Az online kérdőív leggyakrabban látogatott áruházakra vonatkozó kérdéseire hasonlóan pozitív válaszok érkeztek. Az Auchan Korzók éttermeivel a válaszadók 83 százaléka, míg az áruházak üzletválasztékával, valamint tisztaságával csaknem 90 százaléka elégedett. Az Auchan Korzók biztonságával kapcsolatos kérdésre még pozitívabb válaszok érkeztek, a kitöltők között a közbiztonságra vonatkozó elégedettségi ráta 94 százalékos.
A helyszíni felmérés során a 18 év feletti vásárlók egynegyede (26%) nyilatkozta spontán, hogy ismeri az Auchan Korzó márkanagyköveteit. A női, illetve a Közép-Magyarországon lakó vásárlók körében a márkanagykövetek ismertsége magasabb. Körükben a márkanagykövetek személyének azonosítása magas, szinte kivétel nélkül Lékai-Kiss Ramónát és Stohl Andrást nevezték meg. A márkanagykövetek támogatott ismertsége a teljes vásárlói bázison is magas, és a két reklámarc tekintetében szinte azonos. A vásárlók 65 százaléka Lékai-Kiss Ramónát, illetve 63 százaléka Stohl Andrást nevezte meg márkanagykövetként. A 18 év feletti vásárlók döntő többsége (85%) számára Lékai-Kiss Ramóna szimpatikus és hiteles az Auchan Korzó márkanagyköveteként. Stohl András esetében ez az arány valamivel alacsonyabb (72%). Az életkor előrehaladtával, illetve a vásárlási gyakoriság csökkenésével a márkanagykövetek ismertsége csökken.
A helyszíni kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek 90%-a legalább havonta vásárol az Auchan Korzón. A vásárlók fele (54%) nyilatkozta, hogy ismeri az Auchan Korzó márkát. A női, illetve a budapesti és pest megyei vásárlók körében a márka ismertsége magasabb. A vásárlók életkorának előrehaladtával, illetve a vásárlási gyakoriság csökkenésével a márka ismertsége csökken.
Az elmúlt időszakban a vásárlók közel két-ötöde (36%) találkozott az Auchan Korzó kommunikációjával. Az idősebb vásárlók a TV-t, míg a fiatalabbak a márka online hirdetéseit, illetve a közösségi médiában megjelenő hirdetéseit említették.
Különösen pozitív, hogy a személyes megkérdezés során szinte minden vásárló elégedettségét fejezte ki az Auchan Korzó áruházak üzletkínálatával (97%), tisztaságával (93%) és közbiztonságával (98%) kapcsolatban. Az Auchan Korzó áruházak étterem kínálatával való elégedettség is magas (82%). Az Auchan Korzó áruházakkal való össz-elégedettség a teljes vásárlói bázison szintén rendkívül magas – 96 százalékos.
A kutatással kapcsolatban Fonay Gergely, az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Hungary marketingvezetője a következőket nyilatkozta:
„Elsősorban azért végeztük a felmérést, hogy megtudjuk, jelenleg milyen fokú a márka, illetve márkanagyköveteink ismertsége és népszerűsége vásárlóink körében. Emellett arra is kíváncsiak voltunk, hogy az Auchan Korzókra látogatók mennyire elégedettek a helyszíneinkkel, hogy kiderítsük, a jövőben miben kell még fejlődnünk, hol kell változtatnunk. A konklúzió az, hogy jól vizsgáztunk, sőt, őszintén szólva, ennyire pozitív visszajelzésre nem is számítottunk. Nagyon örülünk, hogy vásárlóink többsége elégedett az Auchan Korzók szolgáltatásainak színvonalával, és hogy ilyen sokan ismerik és szeretik márkanagyköveteinket. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy ez az eredmény tovább javítható, ezért intenzív és komplex marketing kampányainkkal a jövőben is arra törekszünk, hogy minél szélesebb körben ismertessük meg az Auchan Korzó márkát, és minél több látogatót vonzzunk áruházainkba.”
Kapcsolódó cikkeink
Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >