Kitüntették a magyar standot a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvásárán
Megkapta a legjobb európai kiállítónak járó díjat a magyar nemzeti stand szombaton a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvásárán, a berlini Nemzetközi Turisztikai Börzén (ITB).
A zsűri elsősorban a nemzeti stand innovatív és interaktív megoldásait méltatta, kiemelték, hogy az úgynevezett 360 fokos szoba videófilmjei és a virtuális valóság (VR-) szemüvegre fejlesztett bemutatók révén a látogatók szinte élőben kereshetik fel a leghíresebb magyarországi látványosságokat.
A szakma legnagyobb rendezvényén felépített nemzeti stand a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) bemutatkozása, „egy fiatal csapat első munkája, amelynek sikerére nagyon büszkék vagyunk” – mondta a közmédiának az esti díjátadó után Naszvadi Nóra kiállítás-, és rendezvényszervezési főosztályvezető.
Az európai kiállítók 86 pályázóból álló mezőnyében a második helyet Törökország, a harmadik helyet Ausztria nemzeti standja szerezte meg. A legjobb kiállítónak járó fődíjat a Lufthansa légitársaságnak ítélték oda.
A kiemelt helyen, Franciaország, Görögország és Portugália standja mellett elhelyezkedő 300 négyzetméteres magyar standon az MTÜ 20 hazai társkiállítóval együtt mutatja be a magyar idegenforgalmi kínálatot a borkészítéstől a fürdőkultúráig, és az Alföldtől a Balatonon át a fővárosig valamennyi fontos témát és helyszínt áttekintve. A 360 fokos szobában – amelynek falai körpanorámát nyújtó kivetítőt alkotnak – a látogatók a többi között a budapesti Gellért-hegy tetejéről feltáruló látványban gyönyörködhetnek, a VR-szemüveggel pedig egyebek mellett a balatoni jégvitorlázás élményét élhetik át.
Az idei, 51. ITB-n 1092 standon 184 országból és régióból több mint 10 ezer kiállító mutatja be szolgáltatásait és termékeit, a partnerország az Afrika déli részén fekvő Botswana. A vásárra szervezett szakmai fórumok és konferenciák kiemelt témája a negyedik ipari forradalomnak is nevezett digitalizáció hatása az idegenforgalomra. A vasárnapig tartó négynapos kiállításra a szervezők várakozása szerint 180 ezren látogatnak el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csaknem 1,2 milliárd forintból újult meg a Mátravasút
Mintegy 1,2 milliárd forint kormányzati támogatással, 2018-tól két ütemben újult…
Tovább olvasom >Sokan szabadulnának a balatoni nyaralójuktól
A koronavírus-járvány környékén sokan vásároltak házat a Balaton körül, de…
Tovább olvasom >Új járatok indulnak népszerű nyaralóhelyekre
A TUI utazási iroda és Wizz Air között létrejött megállapodás…
Tovább olvasom >További cikkeink
MSZÉSZ: Április 8-ig lehet kitölteni a HOTREC kérdőívet
A HOTREC (európai tagországok szállodai és éttermi szövetségeinek ernyőszervezete) felmérést…
Tovább olvasom >Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Az amerikai üzletláncból származó „szokásos” képsorozatunk természetesen most sem Walmart-specifikus,…
Tovább olvasom >Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Kis fantáziával könnyű elképzelni, hogy így a pultosból is költő…
Tovább olvasom >