Kitüntették a magyar standot a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvásárán
Megkapta a legjobb európai kiállítónak járó díjat a magyar nemzeti stand szombaton a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvásárán, a berlini Nemzetközi Turisztikai Börzén (ITB).
A zsűri elsősorban a nemzeti stand innovatív és interaktív megoldásait méltatta, kiemelték, hogy az úgynevezett 360 fokos szoba videófilmjei és a virtuális valóság (VR-) szemüvegre fejlesztett bemutatók révén a látogatók szinte élőben kereshetik fel a leghíresebb magyarországi látványosságokat.
A szakma legnagyobb rendezvényén felépített nemzeti stand a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) bemutatkozása, „egy fiatal csapat első munkája, amelynek sikerére nagyon büszkék vagyunk” – mondta a közmédiának az esti díjátadó után Naszvadi Nóra kiállítás-, és rendezvényszervezési főosztályvezető.
Az európai kiállítók 86 pályázóból álló mezőnyében a második helyet Törökország, a harmadik helyet Ausztria nemzeti standja szerezte meg. A legjobb kiállítónak járó fődíjat a Lufthansa légitársaságnak ítélték oda.
A kiemelt helyen, Franciaország, Görögország és Portugália standja mellett elhelyezkedő 300 négyzetméteres magyar standon az MTÜ 20 hazai társkiállítóval együtt mutatja be a magyar idegenforgalmi kínálatot a borkészítéstől a fürdőkultúráig, és az Alföldtől a Balatonon át a fővárosig valamennyi fontos témát és helyszínt áttekintve. A 360 fokos szobában – amelynek falai körpanorámát nyújtó kivetítőt alkotnak – a látogatók a többi között a budapesti Gellért-hegy tetejéről feltáruló látványban gyönyörködhetnek, a VR-szemüveggel pedig egyebek mellett a balatoni jégvitorlázás élményét élhetik át.
Az idei, 51. ITB-n 1092 standon 184 országból és régióból több mint 10 ezer kiállító mutatja be szolgáltatásait és termékeit, a partnerország az Afrika déli részén fekvő Botswana. A vásárra szervezett szakmai fórumok és konferenciák kiemelt témája a negyedik ipari forradalomnak is nevezett digitalizáció hatása az idegenforgalomra. A vasárnapig tartó négynapos kiállításra a szervezők várakozása szerint 180 ezren látogatnak el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új képzéssorozat a balatoni turizmusért: gyakorlatközpontú tréningek Keszthelyen
A balatoni turizmus fejlődésének egyik kulcsa a szolgáltatók versenyképességének növelése…
Tovább olvasom >Több mint 15 ezer illegális turisztikai apartman működik Madridban
Több mint 15 ezer illegális turisztikai apartman működik Madridban –…
Tovább olvasom >Részben az utaztatási cégek részvényeinek árfolyamcsökkenése húzza le az európai tőzsdéket
Gyengültek a vezető európai tőzsdemutatók péntek délelőtt elsősorban az utaztatási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >Show és paprika
Capsicum Club néven nyitott gasztronómiai és közösségi helyszínt az Univer…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >