Kissé javult a gazdasági hangulat az EU-ban
Januárban kissé javult a gazdasági hangulat a 28 tagállamból álló Európai Unióban (EU) és a 19 tagállamból álló eurózónában is az Európai Bizottság (EB) csütörtöki közleménye szerint.
Az unióban a gazdasági hangulatmutató (ESI) januárban 104,6 pontra nőtt a tavaly decemberi 104,1 pontról, az eurózónában pedig 101,2 pontra emelkedett 100,6 pontról.
A csütörtöki gazdasági hangulatmutató rosszabb lett a vártnál. Az eurózóna 101,2 pontos ESI mutatójával szemben a piaci elemzők 101,5 pontos értékre számítottak.
Az EB közleménye szerint az unióban az üzleti hangulat vegyesen változott. A kiskereskedelmi hangulat valamelyest javult, az iparban és a szolgáltató szektorban januárban nem volt érdemi különbség decemberhez képest, az építőipari hangulat és a fogyasztói bizalom viszont romlott.
A nagyobb gazdaságú tagállamok közül Franciaországban és Hollandiában romlott a gazdasági hangulat, ezzel szemben Spanyolországban, Németországban, Nagy-Britanniában és Olaszországban javult.
Magyarország esetében az ESI mutató januárban 115 pontra csökkent a decemberi 118 pontról, de még mindig ez volt a legmagasabb érték a tagállamok között.
A magyar ipari alindex 5,2 pontról 3,8 pontra, a szolgáltató-szektori 12,1 pontról 8,7 pontra, a fogyasztói bizalom mínusz 22,3 pontról mínusz 23,5 pontra, a kiskereskedelmi mutató 8,3 pontról 9,3 pontra, az építőipari mutató mínusz 5,9 pontról mínusz 8,9 pontra változott.
Az üzleti hangulatról készített külön bizottsági felmérés szerint az ezt mérő BCI mutató érdemben nem változott. Az eurózónában januárban 0,16 pont volt a BCI mutató, akárcsak decemberben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >